Nejnovější přehled mediálních událostí je zaměřen jen a jen na ty, které se vyznačují neslučitelností s realitou a které člověk se zdravým rozum posoudí jako nesmyslné. „Jedna z největších absurdit našich dní: Německá policie vyšetřuje rockového hudebníka Rogera Waterse (ex-Pink Floyd) kvůli údajnému podezření z šíření nenávisti proti určité náboženské, národnostní nebo etnické skupině, protože kostým, v němž vystoupil na tamních – ale nejen, třeba také v Praze – koncertech, Němcům prý připomínal uniformu, jakou nosili důstojníci nacistické organizace SS. Z toho si tamní mravokárci, odchovaní desítkami let masáže, která jim vštěpovala dědičnou vinu za koncentráky a Hitlera, odvodili, že Waters patrně propaguje nacismus,“ uvádí pro ParlamentníListy.cz Petr Žantovský.
Vzápětí zdůrazňuje, že nic by nemohlo být vzdálenější pravdě. „Pokud si někdo dal tu práci a sledoval Watersovo celoživotní hudební působení, dobře ví, že Watersův otec Eric Fletcher Waters (1914–1944) padl 18. února 1944 (necelý půlrok po Rogerově narození) ve druhé světové válce v bojích u Anzia v Itálii. Roger Waters byl touto událostí, která jej provází celý život, velice ovlivněn a na ztrátu svého otce narážel v mnoha skladbách, které později složil (od ‚Corporal Clegg‘ přes ‚Free Four‘ až po ‚When the Tigers Broke Free‘ a ‚The Fletcher Memorial Home‘). Témuž věnoval celé album Pink Floyd The Final Cut z roku 1983,“ připomíná mediální analytik.
Waters to schytává ne za nacismus, nýbrž za antinacismus
Onen inkriminovaný kostým pochází z filmu The Wall, „V něm Waters alegoricky vyjadřuje odpor k fanatismu násilných režimů (zjevně nacismu) a v písni In The Flesh zpívá tato slova: ‚Jsou tu dnes nějací podivíni (queer – homosexuálové)? Postavte je před Zeď! Támhle je jeden, který se mi vůbec nelíbí. Postavte ho před Zeď! A tamhle ten vypadá jako Žid! A tamhle ten je černej! Kdo sem pustil tu sebranku? Támhle jeden kouří joint. A támhleten má fleky! Kdyby bylo po mém, všechny bych vás nechal postřílet!‘ Jenže pozor: ta slova vyslovuje dramatická postava, Waters je zde hercem v jevištním díle. Navíc z celého hereckého a režijního podání je zjevné, že jde o ironii, o odpor k tomu, co ta slova reprezentují, vysloví-li se vážně. Němci teď tedy věší Waterse na mediální vrata ne za nacismus, nýbrž za antinacismus,“ žasne Petr Žantovský.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník