„Stát není firma. Je to společenství lidí,“ hlásá slogan ČSSD. Strana tak naráží na slova podnikatele a majitele koncernu Agrofert Babiše, který už několikrát vyslovil představu, že stát by se měl řídit jako firma. Informoval o tom server Novinky.cz.
Celý text je ZDE
Úkolem státu je podle Sobotky „zajistit sociální soudržnost i spravedlnost, postarat se o dobré vzdělání, zdravotní péči, dát lidem šanci na slušný a důstojný život“.
Stát není firma, ale dá se tak řídit
A jak na to reagoval sám Babiš? „Tak to víme, že stát není firma, ale dá se řídit jako firma. Já ministerstvo řídím jako firmu, a proto mám výsledky,“ uvedl v úterý Babiš.
„Myslím, že pan (Pavel) Bělobrádek (KDU-ČSL) a ČSSD – že v tom není moc velký rozdíl, že se nějak spolu domluvili a pokračují v nějaké kampani. Jsem chyba v systému a nechci s nimi dělat ty kšefty, tak asi proto. Já to beru na vědomí,“ dodal Babiš.
Sociální demokracie se kromě vymezení vůči Babišovi v kampani chlubí tím, co za dva roky ve vládě prosadila. Zmiňuje například zvýšení minimální mzdy o 1400 korun nebo nízkou míru nezaměstnanosti. Slibuje také, že bude chtít, aby se od příštího roku minimální mzda zvýšila alespoň na 11 tisíc hrubého.
Agrofert odvedl státu na daních desetkrát víc, než kolik dostal na dotacích
Tiskový mluvčí společnosti Agrofert Karel Hanzelka dnes média informoval, že Agrofert spustil 1. března rozsáhlou marketingovou kampaň s názvem SPOČÍTÁNO. Kampaň prý pokryje celou Českou republiku. „Kampaň je reakcí na neustálé politické útoky na naši firmu. Často se objevují nepravdivé informace o tom, jak Agrofert vydělává na státních dotacích. Opak je přitom pravdou. Agrofert dává v České republice práci 28 tisícům lidí. Na dani z příjmu a na zdravotním a sociálním pojištění odvedeném za zaměstnance platíme mnohem víc, než od státu dostáváme na dotacích,“ tvrdí Hanzelka.
Jak dodal, Agrofert za posledních 10 let takto odvedl státu více než 22 miliard korun, což je přibližně desetkrát víc, než obdržel od státu na dotacích. „Navíc je nutné zdůraznit, že dotace neznamenají zisk, ale jen částečné uhrazení investičních nákladů. V kampani jsme také chtěli upozornit, že prostřednictvím naší Nadace Agrofert věnujeme nezanedbatelné finanční prostředky i na dobročinné účely,“ dodal mluvčí společnosti Agrofert.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam