Čulík si všímá toho, že normálně se mezinárodní média Českou republikou zabývají jednou za čas. Poslední dobou, podle něj během posledních dvou let, se Česko dostává do popředí kvůli xenofobii Miloše Zemana i ultrapravičáků.
„V posledních pěti letech jsem úpěnlivě apeloval na české politiky, aby vykročili ze svého uzavřeného českého rybníčku a investovali do kulturní diplomacie ve prospěch České republiky: aby na západních univerzitách vyškolili místní odborníky na středoevropskou a českou kulturu, kteří by ve Francii, v USA či ve Skandinávii v době příští mnichovské krize byli schopni přesvědčit svět, že ČR je solidní, racionální, lidská, demokratická a civilizovaná země s vyspělou kulturou a že stojí za to před příští krizí Čechy zachránit,“ poznamenal Čulík s tím, že skoro nikdo na to nereagoval a Česká republika se dokázala vepsat do povědomí světa jako jedna z nejbigotnějších, nejnenávistnějších humanitně nejnepřátelštějších zemí.
Původní text ZDE.
„Málokdo si uvědomuje, že to bude mít nejen politický, ale i ekonomický dopad, protože skoro nikdo nebude chtít obchodovat s otevřeně fašistickou zemí. Stále silněji se budou vyskytovat tendence vybudovat před střední Evropou znovu izolační oponu,“ řekl Čulík a poukazuje také na vrcholný sjezd evropských ultrapravičáků, jejž uspořádal lídr SPD Tomio Okamura. Podle jeho slov to vyvolá ostře zápornou reklamu.
Závěrem si pak Čulík všímá toho, jak se xenofobii a nenávisti v České republice věnoval i server Al Jazeera či deník New York Times, jenž psal o české kultuře, zabředlé v minulosti a ve fašismu v souvislosti s nedávným Českým slavíkem a skupinou Ortel.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef