Kubálková uznala, že legislativně mají ženy v Čechách stejná práva jako muži, dokonce v oblasti domácího násilí jsme prý vzorem pro zbytek Evropy. „Ale v naplňování práv pokulháváme, dokonce hodně,“ řekla Kubálková. Firmám nabízí tzv. genderový audit nebo také audit diverzity. „Analyzujete marketing nebo i reklamní sdělení, jestli vyhovují české legislativě, jestli se nepoužívají sexismy nebo sexuální podtexty v reklamě,“ uvedla odbornice na gender příklady toho, co při auditu dělá. Dále mluví například s manažery nebo zaměstnanci.
Uvedla příklad americké firmy s dceřinou společností v Evropě. „Na zdech byly reklamy na ten výrobek, které byly ve stylu pin-up girl (kreslené, lehce přioděné postavičky žen) a většinou tam byly dvojsmyslné podtexty. Zároveň kolegové a kolegyně mezi sebou měli vtípky a nějakým způsobem spolu laškovali, prostě jelo to tam ve dvojsmyslech všechno. Nás to překvapilo, ale nekomentovali jsme to,“ řekla Kubálková. Prý násilím firemní kulturu nemění, protože si ji přece najalo vedení firmy, může pouze upozorňovat. Takže předala audit. Ve společnosti prý byl červený telefon, kterým si kdokoliv mohl stěžovat mateřské společnosti.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kas