„Pražská ODS je přesvědčena o tom, že udělala chybu, když odmítla moderní architekturu na základě právní kličky," řekl v předvolební debatě Svoboda. Dodal, že bez moderní architektury se hlavní město stane skanzenem.
Doprava
Otázky se ale točily i kolem dalších témat. Všichni primátorští kandidáti se během debaty shodli na nutnosti řešit problematickou pražskou dopravu. „Alfou a omegou je dokončení vnitřního a vnějšího okruhu," uvedla Markéta Reedová z VV. S tím souhlasili i zástupci ostatních stran, proti se postavil jen Jiří Witzany z SNK ED, který by naopak upřednostňoval maximální podporu MHD a co největší restrikce pro řidiče osobních automobilů.
Malý tunel
Zdeněk Tůma (TOP 09) představil plán na vytvoření malého tunelu za Národním muzeem, který by umožnil rozšířit Václavské náměstí až na úroveň dnešní magistrály. „Chápu, že tunel je docela nepopulární slovo v Praze, z mnoha důvodů," zavtipkoval kandidát za TOP 09.
S tématem dopravy úzce souvisí i čipová karta Opencard, která se postupem času stala kvůli vysoké ceně a netransparentnosti symbolem pražského klientelismu. Podle Tůmy jeho partaj Opencard podporuje, nicméně není příznivcem jejího silového zavádění. Také je nezbytné, aby existovala i anonymní verze.
Bez Opencard to nepůjde
Nicméně podle Svobody hodlá pražská ODS nadále trvat na zavádění oné čipové karty. „Je to jediná cesta, které se nevyhneme," vysvětlil Bohuslav Svoboda s tím, že toto technické řešení je tnuté i do budoucna při nasazování turniketů a dalším zefektivňování pražské MHD.
Čtěte také:Blob? Nejde o populismus ODS, vzkázali Nečas i Šťastný Bémovi
Svoboda (ODS): Moderním stavbám jako je blob bychom se bránit neměli
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jac