S aktuálním nepravomocným rozhodnutím ÚOHS se DPP musí nejdříve detailně seznámit. Je ale nutné zdůraznit, že DPP při posuzování referencí uchazečů ve veřejné zakázce na stavbu druhého úseku metra D postupoval stejným způsobem jako v případě prvního úseku. ÚOHS i soudy všech instancí včetně Nejvyššího správního soudu v tomto případě potvrdily, že DPP postupoval zcela správně a v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek.
Mohou Němci přestat cítit vinu za své rodiče, prarodiče a praprarodiče, jak jim radí Elon Musk?Anketa
Kromě řízení, ve kterém aktuálně nepravomocně rozhodl ÚOHS, běží další dvě separátní řízení, jedno proti výběru dodavatele a druhé proti vyloučení účastníka. Ani v jednom z nich ÚOHS zatím nerozhodl. DPP bude moct uzavřít smlouvu s vítězným dodavatelem a začít stavět druhý úsek metra D až ve chvíli, kdy budou pravomocně ukončena všechna tři řízení. Aktuální rozhodnutí ÚOHS tak nemá přímý vliv na časový harmonogram projektu.
DPP vždy dodržoval zásadu rovného zacházení v souladu se ZZVZ, ale také s ohledem na povinnost jednat s péčí řádného hospodáře. DPP pokaždé vyzýval dodavatele k objasnění a doplnění informací či dokladů týkajících se zkušeností člena odborného personálu, když měl z dostupných podkladů o tvrzené referenci pochybnosti. Naopak v případech, kdy měl DPP od objednatele jednoznačně potvrzeno, že účastník předkládanou referenci nemá, k dalšímu ověřování a dotazování zcela logicky už nepřistupoval. DPP takto postupoval dle zásady rovného zacházení u všech referencí všech hodnocených účastníků zadávacího řízení.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva