Další prohra státu u soudu ve věci mýtného tendru, Ministerstvo dopravy se žádostí o odklad rozsudku neuspělo

22.08.2019 15:46 | Zprávy

Konsorcium firem CzechToll a SkyToll a také Ministerstvo dopravy neuspělo u Nejvyššího správního soudu se žádostí o odkladný účinek pravomocného rozsudku Krajského soudu v Brně. Ten v červenci vyhověl žalobě společnosti Kapsch a rozhodl, že antimonopolní úřad má tendr znovu posoudit. Informaci zjistila ČT24 z justiční databáze.

Další prohra státu u soudu ve věci mýtného tendru, Ministerstvo dopravy se žádostí o odklad rozsudku neuspělo
Foto: mytocz.eu
Popisek: Mobilní kontrola výběru mýtného - ilustrační foto

Kasační stížnost podávaly na konci července Ministerstvo dopravy, Úřad pro ochranu hospodářské soutěže i konsorcium CzechToll a SkyToll. Stížnost mířila proti verdiktu Krajského soudu v Brně, který v polovině července nařídil ÚOHS, že se musí znovu zabývat způsobem uzavření smlouvy. Ta by přitom měla začít platit už začátkem prosince, kdy by při zajišťování výběru mýtného mělo konsorcium firmu Kapsch nahradit.

Firma ale očekává, že ÚOHS uzavřenou smlouvu zneplatní. Kapsch tvrdí, že byla smlouva uzavřena protiprávně, protože v době její ratifikace platilo předběžné opatření znemožňující kontrakt uzavřít. S tím se ztotožnil i krajský soud.

Už v květnu navíc Krajský soud v Brně vyhověl předchozí žalobě rakouské firmy Kapsch, která si stěžovala na nedostatečné posouzení svých námitek proti průběhu mýtného tendru, a nařídil ÚOHS se námitkami znovu zabývat. Kapsch tak očekává, že antimonopolní úřad otevře správní řízení, aby smlouvu zneplatnil. S kritizovaným mýtným tendrem ale nemá problém jen společnost Kapsch.

„Současné dění okolo mýta je jen smutným důkazem důvodů našich protestů, že tendr s rozšířením zpoplatněných silnic o zhruba 900 kilometrů vůbec neměl být vypsán,“ v reakci na obavy zástupců obcí z objíždění nově zpoplatněných úseků to uvedl mluvčí Sdružení ČESMAD Bohemia Martin Felix.

„Celá vláda i ministr dopravy už dva roky věděli o zásadním nesouhlasu obcí, krajů i dopravců s navrhovaným rozšířením. My si ovšem nemyslíme, že objíždění bude tak masovým jevem, jak se obávají samosprávy. Spíše nám vadí finanční nevýhodnost tohoto rozšíření, na které se ve výsledku bude doplácet z peněz vybraných na dálnicích. To, že s tímto rozšířením mají být spojeny ještě navíc další zákazy a omezení pro nákladní vozidla, je pro nás velmi špatná zpráva,“ řekl Martin Felix.

„Ministr dopravy mýto bohužel neřeší, pouze pasivně přejal od exministra Ťoka dědictví zpackaného tendru. Neudělal si vlastní kritickou analýzu celé situace a plně převzal politickou i právní odpovědnost za hrozící velké škody. Nemá žádný plán B, ačkoliv mu v tuto chvíli reálně hrozí zneplatnění mýtné smlouvy s konsorciem CzechToll/SkyToll, a to za situace, kdy zároveň vypověděl smlouvu se současným provozovatelem. Po nedávných soudních rozsudcích měl ministr možnost udělat krok zpět a vrátit budoucí provozování do rukou samotného státu, jako je tomu dnes už ve většině okolních zemí. Bylo by to totiž nejlevnější řešení pro daňové poplatníky a zároveň by to logicky zapadlo i do chystané transformace ŘSD podle rakouského vzoru,“ říká mluvčí společnosti Kapsch David Šimoník.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pas

Martin Exner byl položen dotaz

Kdo přesně podle vás nebere válku na Ukrajině vážně?

A co máte na mysli tou podporou Ukrajiny všemi prostředky? Měli bysme tam nasadit i vlastní vojáky? Nebyl by ale tento krok začátek třetí světová? A máte dojem, že se Ukrajině pomáhá málo?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vzpoura v ODS kvůli poplatkům. ČT a ČRo jsou k ničemu, odhlasovalo se

13:52 Vzpoura v ODS kvůli poplatkům. ČT a ČRo jsou k ničemu, odhlasovalo se

Člen oblastní rady ODS pro Prahu-západ Tomáš Šalamon na síti X informoval, že s kolegy na radě jedno…