Postavení Karla Gotta v rámci české kultury je jedinečné a výrazné tím, že po řadu desetiletí to byla skutečně jediná taková ta superstar, která na tom kulturním prostoru zářila. A tím pádem skrz něj lze pozorovat celou řadu věcí, a já nejsem muzikolog a fascinuje mě a zajímá mě ten mediální obraz Karla Gotta. Taková ta kombinace, kdy jsou tam ty písničky a tak dál, ale zároveň v průběhu těch desetiletí vzniklo i něco, co se prostě musí nazvat ten fenomén Karel Gott,“ poznamenal úvodem Bílek.
Následně hovořil o dění v uplynulých deseti dnech od doby, kdy jsme se dozvěděli zprávu o smrti Karla Gotta. „Působí to na mě rozpačitě. Já musím říct, že vlastně díky tomu dění mám pocit, že se najednou obnažuje a ukazuje, k čemu tady došlo v těch několika uplynulých letech, kdy marketingové strategie pronikly z té sféry prodeje a obchodu i do politiky a všude jinde a změnily vlastně ty naše přístupy. My jsme po dlouhá staletí byli zvyklí, že pocitové věci si řešíme v sobě a případně doma v těch privátních prostorech. A najednou došlo k tomu, že ten veřejný prostor funguje jenom na základě emocí. Takže i tady vlastně se rozvinula taková ta emoční bitva, kdy na jednom pólu představa národní tragédie, státní smutek a tak dál, a na druhém pólu se pak ozývají ty hlasy ‚podepsal antichartu‘ a tak, a nevzniká vlastně žádný zajímavý dialog. A to je ten problém. S emocemi nejde vést dialog. My proti nim můžeme stavět jiné emoce, ale těžko lze argumentovat, a to myslím tohleto dění těch posledních dnů nádherně ilustruje,“ dodal Bílek.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef