Nožička na svém blogu na serveru Aktuálně.cz píše, že se jako středoškolský učitel i po více než 25 letech pedagogické praxe stále snaží své vyučovací hodiny vylepšovat a inovovat probíranou látku, tak aby u žáků stále budila co největší pozornost. Dnes už je však něco podobného riskantní. „Jak jsem se však nedávno dozvěděl, je otázka, zda je v dnešní hyperkorektní době vůbec smysluplné něco takového činit, neboť podle některých osvícených jedinců může být něco takového projevem bělošské nadvlády,“ tvrdí učitel s odkazem na pedagoga Joshe Thompsona z americké Virginie.
Odkázal na jeho výrok, tvrdící, že: „To, že někdo tiše sedí, naslouchá látce a přijímá věci pasivně, není v mnoha kulturách běžné. A tím, že vynucujeme toto chování, prosazujeme prvky bílé kultury.“ Jak ovšem podle Nožičky uvádí MF Dnes, „osvícený“ americký učitel Thompson narazil se svým názorem také. Jiná skupina „pokrokářů“ jej totiž nyní má vinit z rasismu, neboť „podle nich vlastně říká, že se černé děti jaksi vrozeně neumějí chovat…“
„Skutečně by něco takového bylo k smíchu, kdyby nebylo spíše k pláči, kam až může rasová hyperkorektnost nejenom v USA v dnešní době vést. Když člověk narazí na takto ‚pokrokové‘ názory, tak už se pak ani nediví, že v této zemi začali v nedávné době někteří aktivisté strhávat sochy objevitele Ameriky Kryštofa Kolumba nebo někdejšího amerického prezidenta Thomase Jeffersona, neboť u těchto z historického hlediska významných osobností shledali rasistickou či koloniální minulost. A bohužel se radikální akce tohoto typu rychle přenesly i do Evropy, když například ve Velké Británii někteří fanatici poškodili sochy premiéra Winstona Churchilla a v Belgii pak zase krále Leopolda II.,“ připomíná pedagog.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rak
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.