Passerovo hnutí veřejně obviňuje Petra Dimuna z podvodu, jehož účelem může být záměr třetích osob parazitovat na dobrém jménu pražského politického hnutí. Dimunova PR agentura, která se podílela v roce 2013 na vzniku ideového konceptu loga Pro Prahu, jej odprodala jinému politickému subjektu. A to přesto, že mezi oběma stranami existuje dohoda o ceně za návrh, kterou prý sám Petr Dimun politickému hnutí Pro Prahu předložil. „My oficiálně nevíme, o který jde politický subjekt. Jen máme domněnku, tu ale nemohu sdělit, “ uvádí Radka Hrstková s odkazem na to, že pouze novináři viděli podepsanou smlouvu mezi oběma stranami. Agentura Spin PR prý ani neměla potřebu jim to oznámit, smluvní vztah zrušit a podobně. Pouze nyní během posledních čtyřiadvaceti hodin, kdy o věci vědí, jim nakonec potvrdila, že jejich koncept odprodala jinému politickému subjektu.
ParlamentnímListům.cz se podařilo zjistit detaily sporu. Podle předpokladů, které se mimoto vzhledem k názvu subjektů nabízí, jde o politický subjekt psaný s velkými písmeny PRO PRAHU. Ten vznikl jako komunální předvolební koalice hnutí PRO a České suverenity, vedené političkou Janou Volfovou. Ta od věci vyjádřila mírný odstup. „Já to nevedu. Je to koaliční kandidátka. Já jsem přesvědčena, že Daniel Januj z hnutí PRO s panem Dimunem dlouhodobě jednal, což vím. Bylo připravováno toto logo, které jsem objevila na billboardech pana Passera, ale víc k tomu nevím. Ale já jsem ze strany Česká suverenita, nikoli PRO,“ sdělila ParlamentnímListům.cz.
Tak kdo si co vzal? Miliardář prý nezaplatil
Přestože se Volfová od věci po telefonu distancovala, za zhruba deset minut od telefonátu napsala na facebookovskou stránku České suverenity status: „No já nevím, pokud někdo něco vymyslí a jiný mu to nezaplatí, tak má právo to přece prodat. Pan Passer si asi myslí, že si může vzít, co chce, zadarmo.“ Podle Radky Hrstkové od „passerovců“ se má ale věc jinak. „My jsme na našem konceptu pracovali s agenturou pana Dimuna dlouhodobě. Dokonce přímo právníci agentury návrh smlouvy připravili, potvrdili jsme částky a podmínky, návrh jsme upravili a poslali jim zpět. Několikrát jsme pak agenturu urgovali o podepsání a zaslání smlouvy. Poslední komunikace z její strany byla ze 4. srpna, kdy se omlouvali, že jejich právník byl na dovolené,“ uvedla ParlamentnímListům.cz. Podle jejích slov existuje množství průkazných emailů, které vše podloží. Jediné, co podle ní nebylo dokončeno, je transakce. „Teď bude vrcholit politická kampaň. Cítíme se poškozeni,“ dodává Hrstková. „Není to o politice, ale o osobě pana Dimuna,“ říká rovněž. Vyčíslit škodu v tuto chvíli nedokáže, ale problém je velký, protože existují webové stránky, logotypy se používají na propagačních předmětech, reklamních plochách, piktogramech a podobně.
Petr Dimun byl po zveřejnění tiskové zprávy hnutí Pro Prahu, které jej osočilo, na mobilním telefonu nedostupný. Odpověděl ovšem na SMS. „Za logo pan Passer nezaplatil, přesto jej začal používat. Zneužívání loga uznal, ke konečné dohodě však nedošlo. Spolupracovali jsme tři měsíce, kdy neustále sliboval zaplacení našich služeb,“ uvedl pro ParlamentníListy.cz.
Zakáže soud kampaň některým politikům?
Distanc Jany Volfové a její „odpoklonkování“ novinářů na Daniela Januje může být jen alibi. Z Facebooku je zřejmé, že rivalita či možná averze na politického soupeře Passera je velká. „Vzal si můj nápad na PRO PRAHU. Představila jsem ho jeho lidem ještě v době, kdy byl Starostové pro Prahu. A ejhle, aniž by cokoliv řekl, změnil si název na Pro Prahu. Ono to asi s tím logem bude stejné,“ poukázala na internetu Jana Volfová.
Hnutí Pro Prahu Zbyňka Passera si nechce nechat nic líbit a zvažuje soudní kroky, které se dotknou i uskupení, kde je Jana Volfová na druhém místě kandidátky. „Zvažujeme podání předběžného opatření s cílem zakázat nakládání s naším současným logem jiným politickým či jakýmkoliv jiným subjektem,“ sdělila Petra Venturová, předsedkyně hnutí Pro Prahu. Podle ní se Petr Dimun buď snažil jejich hnutí prodat již existující námět na logo nebo ideový koncept, nebo se jinému subjektu pokusil prodat práva k ideovému konceptu loga, která nevlastní a vlastnit nemůže. „O celé věci bude rozhodovat soud, a proto je zbytečné vést tuto debatu nyní. Pan Passer je možná jako miliardář zvyklý na zbohatlické manýry, ale je mi líto: logo jsme prodali jiné firmě a ta nyní má veškerá práva se domáhat jeho ochrany,“ uzavírá Petr Dimun.
Agenturu Spin PR vlastní od loňského podzimu spolu s Tomášem Sazimou a Ondřejem Macurou. Všichni působili dříve pro ČSSD, případně spolupracují dnes s bývalým sociálním demokratem, Jiřím Paroubkem, například v rámci jeho portálu VašeVěc.cz či v tiskovém oddělení jeho NS-LEV21.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lucie Bartoš