Podle někdejšího generálního ředitele TV Nova již současné reklamy globálních zadavatelů značně hrají na „progresivistickou“ notu. Vidět rozdíl mezi podobnou reklamou a tou vyrobenou v Česku, dle něj lze na první pohled.
České reklamy prý stále respektují základní profesionální zásady a mají jasnou definici cílové skupiny, kde se divák musí jednoznačně a přirozeně ztotožnit s těmi, kteří na obrazovce prezentují zboží nebo služby. „To je princip ztotožnění, jeden ze základních imperativů úspěšné reklamy. A pak do toho chaoticky padnou reklamy, které v rámci nadnárodních kampaní dodávají globální zadavatelé reklamy. A tak je – vedle milé reklamy na tradiční české banky, byť dávno není v českých rukou, nebo na náš tradiční pivovar – reklama, ve které je prezentován parfém s názvem Made in Roma. Ale parfém prezentuje českým ženám – kdo jiný – černoška. Černoška, která je tak tmavá, že kdyby stála před černým pozadím, tak zmizí,“ zaznělo na akci přenášené ČTK.
Podle Železného se s takovýmto typem reklamy dokáže těžko ztotožnit kupříkladu česká žena z Ostravy. „Černošské modelky dnes tvoří jistě 90 % všech globalizovaných reklam. Nejsou přece bílé a nejsou maskulinní. Už dávno nejde o parfém, nebo jen o parfém. Jde o to vtisknout nové progresivní vzorce chování a vnímání, tedy vlastně o indoktrinaci,“ míní.
Jmenoval, že moderní progresivistická reklama sice bojuje za rovnoprávnost, ale tím způsobem, že „zcela znerovnoprávní bílé modelky a obsadí do reklam výhradně černošky“.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rak