Zastupitelé ODS, kteří jsou toho času v zastupitelstvu hlavního města Prahy v opozici, se zlobí. Tvrdí, že dopravní podnik rozehrál podivnou hru kolem zakázky na servis souprav metra linek A a B, kterou v uzavřeném jednacím řízení bez uveřejnění získala společnost Škoda Transportation spadající do podnikatelského impéria nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. Jde o dlouhodobou zakázku až do roku 2035 a DPP kvůli ní prý vydá z pokladny až 22 miliard korun.
ODS upozornila, že Petra Witowského dostalo do vedení dopravního podniku hnutí Jana Čižinského Praha Sobě – a to bez výběrového řízení. Právě tento ředitel měl zadat dlouholetou zakázku, kterou považují občanští demokraté za problematickou.
„Byl jsem poslední primátor, který se snažil dopravní podnik očistit od nevýhodných smluv a různých klientelistických vazeb. Z tohoto důvodu jsem také prosadil výběrové řízení na nového generálního ředitele a zorganizoval přes současného senátora Václava Lásku audit podezřelých zakázek. Na tomto základě jsem se snažil zrušit nevýhodné zakázky, zefektivnit chod firmy a posílit její vlastní činnosti. O to více mě současný vývoj mrzí. Zároveň vyzývám Radu hlavního města Prahy, v čele s primátorem Hřibem, aby podobné jednání netolerovali a okamžitě odvolali ředitele Dopravního podniku, pana Witowského,“ uvedl bývalý primátor za ODS Bohuslav Svoboda.
Exprimátor dodal, že o zakázce nevěděla ani dozorčí rada podniku, což považuje za problém.
Předseda pražské ODS Tomáš Portlík k tomu dodal, že představitelé hnutí Praha Sobě v čele s Janem Čižinským se rádi vymezují proti „starým strukturám“, ale sami si ve vedení města počínají hůře než ony „staré struktury“.
„Je zarážející, jak hnutí pana Čižinského využívá rétoriku boje proti jakýmsi starým strukturám, aby mohl obsazovat místa v městských společnostech spřízněnými osobami. Přes ty následně realizuje mnohamiliardové zakázky bez řádných a otevřených soutěží. Jedná se o obrovský rozpor mezi jejich veřejnými prohlášeními a realitou. Je to takový podvod na vlastní voliče v přímém přenosu. Alespoň už víme, proč byl ředitel dopravního podniku vybrán bez výběrového řízení,“ poznamenal Portlík.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Miloš Polák