RegioJet ale prý s německými a rakouskými dopravci právě jedná, nejprve ale od ministerstva potřebuje přidělit časové sloty na průjezd českým územím.
Související: RegioJet je fungující projekt. To ČD by měly počítat s propadem tržeb
Majitel RegioJetu Radim Jančura chtěl na trati provozovat dopravu, která by fungovala bez státních dotací, na rozdíl od ČD. Podle něj by tím stát ušetřil až 100 milionů korun, těmi Drahám dorovnává ztrátu z provozování rychlíkových spojů jen na této trati. Soukromý provoz měl být zahájen v prosinci příštího roku.
Ministerstvo dopravy však takový scénář odmítá. Podle jeho analýz prý existuje v Česku jediná trasa, která může vydělávat, a to Praha-Ostrava. To však odmítá mluvčí společnosti Student Agency provozující RegioJet Aleš Ondrůj. Firma má prý výpočty, podle nichž by mohl i na trase Praha-Brno-Břeclav být provoz ziskový. Podmínkou však je, aby se zde nacházel jen jeden dopravce.
Čtěte více:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan