Dolínek navrhl v dnešním druhém čtení úpravu předlohy v souladu se stanoviskem vlády tak, aby její cíl nemohl být zpochybňován. Závěrečné čtení se uskuteční patrně v září. Automatický provoz podzemní dráhy plánuje Praha u chystané linky D.
Dopravce nyní musí podle platného zákona zajistit, aby drážní vozidla řídily osoby, které mají platný průkaz způsobilosti. Návrh by pro metro s automatickým provozem stanovil výjimku. Praha podle Dolínka potřebuje mít zákonnou jistotu, že bude moci vypsat výběrové řízení na vlaky metra, bezpečnostní systém a dispečink pro automatický provoz na této lince.
Automatizovaný provoz metra si sice podle důvodové zprávy vyžádá vyšší prvotní investici, výrazně nižší by ale byly provozní náklady. Vyšší by byl podle zdůvodnění provozní standard dráhy. „Minimalizací chyb při obsluze, způsobených v provozu lidským činitelem, nebo potlačením vlivů nekázně cestující veřejnosti (vstupy na trať) se výrazněji sníží počet mimořádných událostí, způsobujících pozdržení provozu nebo jeho výraznější přerušení,“ stojí v důvodové zprávě.
V první fázi vznikne trasa metra D mezi Pankrácí, Novými Dvory a pokračovat bude do Depa Písnice. Náklady na vybudování prvního úseku mají být předběžně 57 miliard korun. Tento měsíc zahájil pražský dopravní podnik geologický průzkum. V budoucnu má vzniknout úsek z Pankráce na náměstí Míru.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp