Nejen Ministerstvo dopravy, ale i vyhlášený vítěz tendru SkyToll varoval, že pokud antimonopolní úřad tendr zruší, nebude se po roce 2019 v tuzemsku vybírat mýtné. Vy s tím nesouhlasíte?
Nesouhlasím, ale chápu, že takto mluví vítěz tendru. Proč takto mluví 20 měsíců před vypršením smlouvy se současným provozovatelem Ministerstvo dopravy, to netuším. Stát má v majetku funkční mýtný systém a stále existuje hned několik variant, jak případně zajistit jeho další provoz. Možnosti dalšího postupu nebyly vyčerpány a v době, kdy stále hrozí zrušení tendru ze strany ÚOHS, to na mě působí spíše jako taktické strašení.
Není už opravdu málo času na případnou novou soutěž?
Čas běží, ale není to nemožné. V roce 2006 trvala se všemi odvoláními soutěž osm měsíců. Aktuální tendr zvládlo ministerstvo za deset měsíců. Ten navíc probíhal poměrně komplikovanou formou dvoukolového jednacího řízení s uveřejněním, protože dle původních plánů mělo dojít k soutěžnímu dialogu. Otevřené jednokolové řízení by mohlo trvat klidně jen půlrok. Zadávací dokumentace existuje, a pokud by ÚOHS soutěž zrušil, stačilo by tuto zadávací dokumentaci vzít a zapracovat výtky ze strany antimonopolního úřadu. A také odstranit rozšíření o 900 km, o kterém se v lednu a únoru letošního roku ukázalo, že jej nikdo nechce, a bylo jaksi trpěno proto, aby mohl doběhnout tendr.
Nenahrálo by zrušení tendru právě Kapschi, který by se znovu dostal k prodloužení zakázky bez soutěže?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pas