Cílem novely je, aby ČR nepřicházela o eurodotace a neodkládala se dostavba dopravní infrastruktury. Zrychlení a úsporu má přinést i sloučení vydávání stavebních povolení pod jeden úřad.
Do strategických staveb nebudou podle listu patřit silnice druhé a třetí třídy, u ostatních požádá Ředitelství silnic a dálnic poslance, aby jim výjimečný status udělili. Podle autora zákona a poslance ANO Martina Kolovratníka bude muset investor přesvědčit nadpoloviční většinu poslanců a schválené rozhodnutí nebude možné napadnout. Vlastník pozemků, přes které má silnice nebo dálnice vést, by případné nároky řešil u soudu.
S majiteli pozemků pod strategickou stavbou se chce stát vyrovnat motivačně - kdo zareaguje rychle, dostane několikanásobek běžné tržní ceny. Jinak bude vyvlastněn za tu tržní, uvedl deník.
Zároveň budou strategické dopravní spojnice považovány za jednu stavbu a rozhodne o nich jediný úřad. Zatím se neví, jestli to bude Ministerstvo dopravy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: dkr, čtk