Hřib se sbíječkou zahájil na Pankráci geologický průzkum pro stavbu metra D

19.06.2019 12:38 | Zprávy

Pražský dopravní podnik (DPP) dnes na Pankráci začal s geologickým průzkumem pro stavbu trasy metra D z Pankráce do Písnice. Průzkum vyjde zhruba na 1,58 miliardy korun. Stavbu se sbíječkou v rukou zahájil primátor Zdeněk Hřib (Piráti) se svými náměstky a generálním ředitelem DPP Petrem Witowským.

Hřib se sbíječkou zahájil na Pankráci geologický průzkum pro stavbu metra D
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak ve stanici metra

Štoly a šachty, které při geologickém průzkumu vzniknou, budou součástí nové trasy metra. DPP musí ještě vyřešit problém s některými chybějícími pozemky, například v Písnici. Náklady na vybudování prvního úseku metra D mají být předběžně 57 miliard. Praha plánuje v budoucnu trasu prodloužit z Pankráce do stanice Náměstí Míru.

„Oblast Pankráce je velmi složité geologické prostředí, proto průzkum děláme, abychom si upřesnili technologii ražeb. Abychom věděli, kde a jak například injektovat, a aby stavba byla co nejrychlejší a nejbezpečnější,“ řekl Witowski.

Průzkum se uskuteční na Pankráci na čtyřech místech. Ve dvou lokalitách by měl skončit v létě příštího roku a ve dvou bude pokračovat až do léta roku 2021. Šachty, štoly a další podzemní prostory, které při průzkumu vzniknou, nebudou zasypány, ale využity pro metro. Vytěžené šachty a štoly jsou naplánovány v místech, kde se budou nacházet traťové tunely, přestupní chodby nebo poslouží pro vzduchotechniku. Dělníci se při pracích dostanou až 30 metrů pod zem a vyhloubí tunely v délce stovek metrů.

Praha vynaloží letos na průzkum trasy D 445 milionů korun. Největší částku vydá příští rok, a to 765 milionů. V roce 2021 to bude 348 milionů a v následujících dvou letech pak 14 a 9 milionů. Letos půjdou peníze jen na provedení průzkumu. V letech 2020 a 2021 bude město platit průzkum a údržbu štol a v posledních dvou letech už pouze údržbu.

V první fázi vznikne trasa mezi Pankrácí, Novými Dvory a pokračovat bude do Depa Písnice, budou na ní jezdit vlaky bez řidiče. V budoucnu má vzniknout úsek z Pankráce na náměstí Míru. Investorem stavby bude DPP.

Primátor Zdeněk Hřib si manipulaci se sbíječkou nacvičoval den předem. Původně se tím chlubil na sociální síti, pak fotografii smazal, když se začalo rozebírat, proč ve stejnou dobu nebyl na pietě k uctění československých parašutistů v Resslově ulici.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Slavnostní účtenková loterie

Paní Schillerová, nemyslíte si, že by bylo lepší, kdyby se zabývali zaměstnanci najati na účtenkovou loterii něčím užitečnějším? Nebo že bychom mohli za účtenkovou loterii ušetřit a tyto finance raději dát či rozdělit mezi pečovatelské domy na podporu důstojného stáří? Nemyslíte si, že by taková čás...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Všechny ty katastrofické předpovědi se mýlí.“ Ve Sněmovně zpochybnili základy toho, co se hlásá o klimatu

20:35 „Všechny ty katastrofické předpovědi se mýlí.“ Ve Sněmovně zpochybnili základy toho, co se hlásá o klimatu

Klimatické změny, fakta a mýty ve světě vědy. K tomuto tématu se v Poslanecké sněmovně konala dvoude…