Projekt Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi uskutečnil průzkum na téma, jak funguje zapojení hendikepovaných žáků do běžných tříd. Průzkumu se zúčastnilo přes 6 300 učitelů z různých koutů republiky a 355 ředitelů škol.
„S problémy v naplňování takzvané inkluze, tedy společného vzdělávání hendikepovaných a jinak znevýhodněných dětí v běžných školách, se setkalo 39 procent pedagogů a 72 procent ředitelů škol, uvedli autoři průzkumu. Zhruba dvě třetiny těchto učitelů a ředitelů označily za bariéru v realizaci inkluze nespolupracující rodiče,“ stojí na serveru Českého rozhlasu.
Pokud jde o děti, nejobtížněji se prý pracuje se žáky, kteří mají vývojové poruchy v chování, zatímco děti s cukrovkou či s pohybovými obtížemi se učitelům pracuje snáze.
Na problémy narážejí učitelé především ve chvíli, kdy komunikují s některými rodiči hendikepovaných žáků. Chybí jim tak zpětná vazba, zda jejich práce nese ovoce, a bojí se, aby ředitelům jednoho dne nepřistála na stole místo nějakého pochvalného dopisu stížnost nespokojeného, i když často nekomunikujícího rodiče.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp