Nová kampaň nese název Informovaní migranti. Zaměřuje se především na sociální sítě Twitter a Facebook. Právě zde totiž uprchlíci shánějí informace o cestě a domlouvají se s pašeráky. Vysílána však bude i přes rádio.
Ve videích jsou viděni uprchlíci, kteří se dostali do země úspěšně, ale cestou zažili fyzické i sexuální násilí ze strany pašeráků nebo jiných migrantů. K vidění je i 21letá žena, jež vypráví, jak ji například muž se zbraní nutil k análnímu styku. Další hovořili například o nátlaku či o hladovění.
„Jsme pyšní na všechny lidi prchající před válkou, ale nemůžeme přijmout každého,“ řekl italský ministr vnitra Angelino Alfan a celou kampaň nazval „vzkazem v láhvi“. Zároveň se hovoří o tom, že migrace je často založena na falešných očekáváních, kdy uprchlíci opustí domov a nemají jasnější představu o politické a ekonomické situaci zemí, kam se vydávají.
Za kampaň bude vydáno v přepočtu zhruba 40,5 milionu korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef