Když se řekne sport, mělo by nám přijít na mysl „v zdravém těle zdravý duch“. Jenomže sport má daleko širší potenciál než pouhé sportování pro zdraví. Především je jednou z nejvyhledávanějších forem masové zábavy.
Na sledování sportu stojí mediální byznys, kdy vysoká sledovanost generuje vysoké zisky z reklamy. Sportovní celebrity prodávají nejen fotbalové míče, tenisové rakety a sportovní oblečení. Sportovní show sponzoruje kdokoli, kdo vyhodnotí konkrétní sportovní publikum jako svou cílovou skupinu, potenciální zákazníky.
Sport je fenoménem, který umí tmelit společnost. Lidé různého věku, různé politické orientace, příslušníci různých sociálních skupin běžně společně slaví vítězství národního sportovního týmu, společně jsou pyšní na úspěch svého atleta, když vyhraje v mezinárodní konkurenci. Právě na identifikaci s národními sportovními modlami se redukuje vlastenectví v dobách míru a v éře otevřeného globalizovaného světa. Výhra v hokeji bývá vzácnou příležitostí zamávat si praporem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Vosáhlo