Cyklobusy energetici zavedli před třinácti lety, aby ochránili cyklisty před riziky, spojenými s ranním dojížděním za snížené viditelnosti. Lidé, pracující na elektrárně, tak mohou ráno své kolo přepravit autobusem a zpět domů se vracet na kole za lepších podmínek.
„Jsem rád, že je tady ta možnost. Cyklobusy využívám každý den. Těšil jsem se, až zase začnou jezdit, protože ráno bych to sem na kole z Českých Budějovic nedával. Odpoledne si pak podle času vybírám trasu, kterou se vrátím domů,“ uvedl Karel Dvořáček z firmy I&C Energo, který cyklobus využil hned první den.
Je dobře, že máme přímou volbu prezidenta?Anketa
Vedle vyšší bezpečnosti má služba přínosy i pro životní prostředí. Díky snížení počtu jízd autem ušetří zaměstnanci temelínské elektrárny přibližně tunu emisí CO2 ročně. Podle dřívějších údajů Evropského parlamentu totiž osobní automobily patří mezi největší producenty CO2 v dopravě, přičemž se podílejí na celkových emisích z dopravy více než 60 procenty.
Jako cyklobusy slouží polovina z deseti linek, které každodenně přepravují pracovníky ČEZ z Českých Budějovic do Temelína. Přeprava kol je součástí jízdného, takže zaměstnanci za ni neplatí žádné dodatečné poplatky. Od zavedení této služby v roce 2012 přepravily temelínské cyklobusy již 6935 jízdních kol.
Od začátku roku elektrárna Temelín vyrobila 5,0 terawatthodin elektřiny. Společně s Dukovany jde o zdroje, které produkují největší množství čisté elektrické energie a podílí se tak výraznou měrou na bezemisní výrobě Skupiny ČEZ. Ročně se díky jaderným elektrárnám nevypustí do ovzduší přibližně dvě desítky miliónů tun CO2.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva