Hned v úvodu přišly na přetřes otázky ohledně dálnice D1, která je podle Ťokových slov z poloviny zmodernizována. Řidiči ji dnes prý můžou projet v podstatě bez omezení a její kvalita je velmi dobrá, uvedl Ťok. Poznamenal, že její modernizace už se pomalu chvíli ke svému konci, termín je prý jeden – ke konci roku 2021.
A co by nyní Ťok doporučil obyčejným řidičům chystajícím se na D1? Rozhodně mít s sebou nějakou formu navigace. „Pak mohou vědět, co se děje. Když je problém, může je z něj vyvést. Možnost je i použít neplacené linky ŘSD, kde mohou řidiči konzultovat, zda se daný úsek vyplatí objet, či ne,“ sdělil ministr dopravy.
Pak zmínil, čím dalším by se rád pochlubil. „Já se chlubím tím, že se nám konečně podařilo vyřešit mýto, ušetřili jsme víc než deset miliard tomuto národu. Je to husarský kousek, toto se nikomu v Evropě nepovedlo,“ řekl a dodal, že to svědčí především o tom, že dodavatelé jsou v komfortní pozici a dávají si do přístrojů udělátka, aby nemohli být vyměněni.
Moderátor však namítl, že naopak ve všech médiích slyší, že s mýtem zaspali. Nebyla to spíše klasická vybraná zatáčka? „Žádná klasická vybraná zatáčka to nebyla. My jsme s tím nezaspali a jestli někdo něco udělal, tak v roce 2005 a 2006, kdy podepsal smluvu, ze které nebyla cesta ven,“ reagoval Ťok. A upřesnil, že aby z toho mohli ven, museli podepsat dodatek, který umožnil soutěžení. „Všichni, co říkali, že jsme udělali dodatek a budeme dělat další, dnes vidí, že to není pravda. Vytvořili jsme si dobré podmínky a taky to dobře dopadlo,“ dodal.
Nyní podle Ťoka můžeme říct, že mýto je vyřešeno. „Myslím, že to říct můžeme, přestože běží ještě jedno řízení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) o tom, že nám má být zakázano konzumovat tu smlouvu, že by měl být zákaz plnění,“ zmínil ministr s tím, že věří, že pro něco takového není však žádný důvod. Výhrůžky o tom, kolik prý stát zaplatí v nějaké arbitráži, jsou podle jeho slov účelové záležitosti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab