Podle Zdeňka Žáka jsou horší věci než korupce, a to především nekompetentní správa a špatné projekty. Proto s tím hodlá něco dělat, než skončí ve funkci. „Nastala doba, kdy jsme řekli, že za nekvalitní práci a za vícepráce platit nebudeme,“ prohlásil u Michaely Jílkové. „Teď se ví, kdo za to může,“ dodal ministr.
Na to však dostal odpověď od Jiřího Petráka z Nadačního fondu stínového Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD): Za vícepráce se bude platit vždycky. Nedá se vyloučit, že při nějaké stavbě se objeví problémy, se kterými se nepočítalo. Nikdy není stavba „dokonalá“. „Jde o to, aby investor dokázal stavbu dobře připravit a projektant ji dobře navrhl,“ míní i Petr Čížek ze Sdružení pro výstavbu silnic Praha.
Problém je, že investor, v případě dálnice D1 stát, není schopen stavbu zcela bezchybně připravit. „Od roku 2002 byl investor potlačován a byla snižována jeho úroveň,“ vysvětlovala Miloslava Pošvářová z Kontroly kvality staveb ŘSD.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan