K tomu, abychom znovu vyváželi tři sta letounů ročně, máme ještě kus cesty, říká Podpěra
15.01.2024 9:02 | Monitoring
Za minulého režimu vyváželi ročně tři sta letounů do celého světa. Po devadesáti letech své existence na tuto tradice sice navazují, ale jak přiznal prezident skupiny Omnipol Jiří Podpěra v rozhovoru pro týdeník Euro, k těmto historickým rekordům má dnes největší český prodejce letadel přece jen ještě daleko.
reklama
„Zájem o letouny je opravdu velký, ve světě mají pořád skvělou pověst. Za rok a půl se nám i díky tomu podařilo prorazit například na trhy ve Střední Asii, v Africe i v Jihovýchodní Asii. Nově se nám otvírá také trh v Rumunsku, kde jsme se před pár dny ukázali na letišti v Brašově i v hlavním městě Bukurešti,“ uvedl v rozhovoru pro týdeník Euro Jiří Podpěra v návaznosti na poslední velkou akvizici skupiny Omnipol. Ten na jaře 2022 koupil od původně ruského majitele kunovickou leteckou továrnu Aircraft Industires, kde se již více než sedmdesát let vyrábějí legendární letouny L 410.
Jenže právě díky ruskému vlastníkovi se továrna známější pod označením LET Kunovice v poslední dekádě soustředila právě jen na ruský trh. Ten se však po vypuknutí války na Ukrajině zhroutil takřka ze dne na den jako domeček z karet. Omnipol tak továrnu s necelou tisícovkou zaměstnanců resuscitoval a hledá pro její letadla odbyt v zcela jiných částech světa.
Jak prozradil prezident skupiny, základem obchodního úspěchu je novou generaci českých letadel ukazovat potenciálním zákazníkům na různých leteckých akcích či na veletrzích, jako byla například Dubai Airshow. „Náklady na vystavení letounu na Airshow ve Spojených arabských emirátech byly kolem tří milionů korun. Tam i zpátky urazil více než deset tisíc kilometrů, ve vzduchu strávil 32 hodin,“ uvedl Jiří Podpěra s tím, že takto vynaložené peníze se rozhodně vyplatí.
„Letadlo na takové akci je totiž nezbytným předpokladem většiny budoucích prodejů. Navíc nereprezentuje jenom naši skupinu, ale i další české firmy z dodavatelského řetězce a v neposlední řadě vysokou technologickou úroveň českého leteckého průmyslu,“ dodal Podpěra.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.