Podle firmy mohl Hrazdira zneužít svou pravomoc a ovlivnit tak výsledek celého řízení ve prospěch Ministerstva dopravy.Hrazdira výtky Kapsche odmítl a označil je za nesmysl. Antimonopolní úřad se k případu nevyjádřil.
Současný provozovatel mýta Kapsch neuspěl v tendru na mýtný systém po roce 2019, v němž zvítězilo konsorcium CzechToll/SkyToll. Tendr nepravomocně zrušil ÚOHS, ministerstvo proti tomu podalo rozklad.
O jmenování Jana Hrazdiry do rozkladové komise informovaly v minulosti Hospodářské noviny. Podle nich byl advokát nominován i díky povolení předsedy ÚOHS Petra Rafaje Ministerstvem dopravy, které je přitom jedním z účastníků řízení. HN to přímo označily jako nebývalý krok, když antimonopolní úřad dovolil premiérovi Andreji Babišovi, aby nominoval „svého“ člověka do rozkladové komise, která v těchto týdnech řeší osud ostře sledované mnohamiliardové zakázky na provozování mýtného systému. PremiérBabiš i ministr dopravy Ťok se již před tím snažili zcela otevřeně, proti pravidlům nezávislosti antimonopolního úřadu, přesvědčit šéfa Rafaje, aby rozhodl proti námitkám Kapsche a tendr označil za „bezchybný“.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pas