Podle firmy mohl Hrazdira zneužít svou pravomoc a ovlivnit tak výsledek celého řízení ve prospěch Ministerstva dopravy.Hrazdira výtky Kapsche odmítl a označil je za nesmysl. Antimonopolní úřad se k případu nevyjádřil.
Současný provozovatel mýta Kapsch neuspěl v tendru na mýtný systém po roce 2019, v němž zvítězilo konsorcium CzechToll/SkyToll. Tendr nepravomocně zrušil ÚOHS, ministerstvo proti tomu podalo rozklad.
O jmenování Jana Hrazdiry do rozkladové komise informovaly v minulosti Hospodářské noviny. Podle nich byl advokát nominován i díky povolení předsedy ÚOHS Petra Rafaje Ministerstvem dopravy, které je přitom jedním z účastníků řízení. HN to přímo označily jako nebývalý krok, když antimonopolní úřad dovolil premiérovi Andreji Babišovi, aby nominoval „svého“ člověka do rozkladové komise, která v těchto týdnech řeší osud ostře sledované mnohamiliardové zakázky na provozování mýtného systému. PremiérBabiš i ministr dopravy Ťok se již před tím snažili zcela otevřeně, proti pravidlům nezávislosti antimonopolního úřadu, přesvědčit šéfa Rafaje, aby rozhodl proti námitkám Kapsche a tendr označil za „bezchybný“.
Podle trestního oznámení Kapsche nebyl Hrazdira nezávislým členem komise, ale naopak aktivně hájil Ministerstvo dopravy. Hrazdíra údajně ministerstvo o průběhu jednání přímo informoval. Tím podle firmy mohl zásadně narušit jednání komise a ovlivnit její rozhodnutí. Podle Kapsche se tak mohl dopustit trestného činu zneužití pravomoci úřední osoby.
Hrazdira označil trestní oznámení Kapsche a jeho důvody za nesmysl. „O celé věci jsem s nikým ze strany ministerstva nebo státu nemluvil, ani bych podobné zadání nepřijal,“ řekl ČTK. O řízení mluvil pouze s předsedou úřadu Rafajem, dodal. Antimonopolní úřad se k trestnímu oznámení nebude nijak vyjadřovat, uvedl mluvčí ÚOHS Martin Švanda.
Kapsch nyní požaduje, aby státní zastupitelství prověřilo celý průběh řízení o rozkladu. „Považujeme to za nepřípustné zasahování státu do průběhu státní zakázky,“ řekl mluvčí Kapsche David Šimoník.
Ministerstvo dopravy s rozhodnutím nesouhlasilo a podalo proti němu rozklad. ÚOHS při svém rozhodnutí o zrušení mýtného tendru vytkl Ministerstvu dopravy způsob, jakým předávalo jednotlivým uchazečům zadání soutěže a potřebnou dokumentaci. Podle úřadu není zřejmé, zda všichni zájemci dostali stejné informace. Dalším důvodem pro zrušení bylo rozšíření mýta o zhruba 900 kilometrů, které bylo podle ÚOHS stanoveno netransparentně.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pas