Poplatek mají motoristé platit za používání spolkových silnic a dálnic nejpozději od roku 2021. Němečtí řidiči za to mají být kompenzováni formou snížení silniční daně. Cizinci mají platit pouze za dálnice. Německá vláda si slibuje čistý roční zisk z výběru mýtného ve výši 500 milionů eur, které chce použít na investice do budování silnic.
Ironií osudu loni právě Rakousko podalo u Soudního dvora Evropské unie žalobu kvůli plánovanému zavedení mýtného v Německu vzhledem k jeho údajně diskriminačnímu charakteru. Česká republika zvažovala, že se k žalobě připojí, nakonec tak ale neučinila.
"Učinili jsme obrovský krok k technické a organizační realizaci," řekl německý ministr dopravy Andreas Scheuer bavorskému listu Münchner Merkur. Společnost Kapsch TrafficCom se sídlem ve Vídni realizovala dopravní systémy ve více než 50 zemích, včetně mýtných systémů v Rakousku, Švýcarsku a Bulharsku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pas