Postavit v regionech stovky nových mýtných bran by totiž kvůli zdlouhavému stavebnímu řízení bylo velmi komplikované.
„Pro mikrovlnnou technologii je to velice obtížně realizovatelné a zároveň pro satelit ohromně ekonomicky náročné, protože bude muset vystavět celý systém na zelené louce. To vše za situace, kdy ani satelit nepřinese státu žádný ekonomický profit navíc proti stávajícímu stavu,“ uvedl Černý. Velká část mikrovlnného systému mýtných bran, která je majetkem státu, by tak zůstala zřejmě nevyužita. Účetní hodnota systému včetně mýtných bran a palubních jednotek, které jsou nově majetkem státu, je zhruba šest miliard korun.
Novou soutěž má Ministerstvo dopravy připravit do poloviny letošního roku
Na riziko nevyužití majetku státu upozorňuje Ministerstvo dopravy ve své zprávě i mýtný poradce, společnost Deloitte. Nevyužité části systému bude potřeba nákladně demontovat. „Je potřeba upozornit, že s ohledem na zákonný požadavek rovného přístupu k účastníkům zadávacího řízení a zákazu jejich diskriminace není možné tyto náklady přenést na vybraného dodavatele SEM (systému elektronického mýta),“ uvedla společnost v materiálu, který má ČTK k dispozici.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp