Ještě donedávna byl dvaapadesátiletý Květoslav Hlína v Praze zcela neznámou figurou, v posledních měsících ale tento přerovský advokát, vůdčí postava kanceláře HSP & Partners, získal v metropoli až překvapivě silné postavení, píše server.
Zejména v resortu dopravy, ale i na pražském magistrátu a v pražském dopravním podniku. Právě tam se zdá být nyní Hlína se svým synem Jakubem nejaktivnější. Společně řeší také ožehavý případ dceřiné společnosti Pražská strojírna.
Sotva by se tak asi stalo, kdyby Hlína neměl v zádech jednoho v současnosti velmi mocného politika, a to prvního místopředsedu vládního hnutí ANO Jaroslava Faltýnka s bydlištěm v Prostějově. A také Milana Ferance, náměstka ministra dopravy, který je z Olomouce.
Celý text je ZDE
Server upozorňuje, že toto hanácké trio kdysi spolupracovalo v rámci skupiny Agrofert, kde Faltýnek s Ferancem působili jako manažeři a Hlína se z pozice právníka staral hned o několik podniků chemicko-potravinářské skupiny založené nynějším šéfem ANO Andrejem Babišem. Mateřskou firmou počínaje, Olmou, Osevou a Prechezou konče. Svého času seděl Hlína i v dozorčí radě Prechezy a Precoloru.
Spolupráce, která dříve fungovala v Agrofertu, se nyní přenesla do veřejného sektoru. Jenže vlivné hanácké souručenství začíná být trnem v oku dokonce i samotným lidem z Babišova hnutí, píše server.
„Hnutí ANO vstoupilo do politiky i proto, aby rozprášilo klientelistické sítě, tady se však další vytvořila. Hlína si myslí, že když má politické krytí od Faltýnka, tak může úplně všechno,“ říká zdroj blízký nejužšímu vedení ANO. A podobná slova lze slyšet i od jeho kolegů, někteří říkají, že se Hlínovi záměrně vyhýbají.
O tom, že Milan Feranec – náměstek ministra dopravy Dana Ťoka a zastupitel za ANO v Olomouci – má blízko k advokátovi Hlínovi, svědčí podle serveru už fakt, že v Hlínově advokátní kanceláři v letech 2009 až 2010 působila Ferancova manželka Miroslava. Někdejší podniková právnička z mlékárny Olma, která dnes pracuje jako vedoucí personálního oddělení státního podniku Vojenské lesy a statky, to uvádí sama ve svém životopise.
Její manžel má v resortu dopravy na starosti zejména oblast železniční dopravy. Konkrétně působí v orgánech společností České dráhy, Správa železniční dopravní cesty, ČD-Telematika, ČD-Informační systémy. A právě pro všechny tyto státní či polostátní firmy dnes pracuje i Hlínova kancelář HSP. Dvě posledně zmíněné železniční společnosti přitom sama uvádí ve svých referencích jako významné zákazníky.
Jak se k zakázkám dostala a co všechno pro Ťokův resort dnes dělá, není zcela zřejmé. Ani po opakovaných urgencích kancelář HSP na žádnou z otázek Aktuálně.cz nereagovala (tak jako na své spojení s Hlínou nereaguje Jaroslav Faltýnek). I proto nelze s jistotou tvrdit, že je seznam subjektů z veřejného sektoru, pro něž nyní Hlína pracuje, úplný, podotýká server.
Nicméně třeba pro firmu ČD-Telematika podle mluvčí Lucie Tomaštíkové pracuje Květoslav Hlína „už několik let“. O jaký časový úsek jde konkrétně, už nebyla schopna upřesnit. Lidové noviny loni psaly o tom, že se Hlína společně s náměstkem Ferancem zúčastnili schůzek, kde se hovořilo o možných vlastnických změnách v ČD-Telematice, která disponuje optickými kabely podél železničních tratí a v níž má stát (prostřednictvím Českých drah) zatím jen 69 procent akcií.
V SŽDC – státní organizaci, která pečuje o celou železniční síť – je spolupráce s Hlínovou kanceláří prý na samém počátku. „Se společností HSP & Partners má SŽDC uzavřenu smlouvu o zastupování tam, kde je naše organizace v postavení poškozeného. Dle této smlouvy ale HSP doposud žádné služby neposkytla,“ uvádí mluvčí SŽDC Marek Illiaš, přičemž dodává, že kancelář byla vybrána plně v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek.
Přerovský advokát má teď podle serveru minimálně dva kontrakty i s pražským magistrátem, v jehož čele stojí primátorka Adriana Krnáčová (ANO). Obě smlouvy se týkají vyřešení právních sporů kolem rozestavěné budovy Centrum Nová Palmovka na Praze 8. A obě – podepsané loni v listopadu – by měly Hlínově kanceláři vynést až dva miliony korun.
Ještě významnějším klientem je pro Hlínovu HSP zřejmě pražský dopravní podnik, ačkoliv ani zde zatím nebyl osvětlen vzájemný vztah advokátní kanceláře a jejího klienta, podotýká server.
Upozorňuje na to, že v ANO už se ozývají kritické hlasy, podle nichž Faltýnek s Hlínou, napojeni na náměstka Ferance na ministerstvu dopravy, ředitele Gillara v dopravním podniku a také na Adrianu Krnáčovou v čele hlavního města, začínají ve veřejném životě používat praktiky, které hnutí dříve tolik kritizovalo.
A vadí zjevně i to, že získali tak významný podíl na moci zrovna v Praze. „Přece není možné, aby kluci z Moravy ovládali Prahu,“ cituje server vysoce postavený zdroj z hnutí ANO.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam