První reakce na situaci ohledně koronaviru směřovala k ochraně zdraví zaměstnanců Albatrosu.
„Od minulého týdne je naprostá většina z nich na home-office. Také jsme pro ně a jejich blízké zakoupili respirátory. Provozovatelům kamenných knihkupectví jsme nabídli odklad úhrady faktur o 30 dní. Autorům, překladatelům a dalším našim partnerům jsme zaslali ujištění, že budeme vůči nim i nadále plnit své závazky. A další sada opatření samozřejmě směřovala do chodu firmy – odsunuli jsme vydání 45 procent novinek plánovaných na duben a květen, zredukovali jsme marketingové a IT výdaje, pozastavili jsme některé rozvojové projekty," uvádí dále Kadlec.
„Pokud chcete nějakým způsobem podpořit nakladatele, nakupujte knihy přes internet přímo u nich – tak máte jistotu, že k nakladateli se vaše peníze dostanou celé a hned. A to je pro něj nyní zásadní. Čím dál více lidí si to nyní uvědomuje a na našem e-shopu nakupuje. Za to vděčíme i našim autorům, kteří k nákupu u nás směřují své fanoušky na sociálních sítích," konstatuje rovněž s tím, že jedinými většími odběrateli knih zůstaly e-shopy. Ty však tvoří jen okolo 20 procent celkových tržeb Albatrosu z maloobchodu, „o zbývajících 80 procent tedy každým dnem nenávratně přicházíme," přibližuje Kadlec.
Budoucnost knižního trhu je prý závislá na tom, aby k otevření knihkupectví došlo ihned poté, co bude rozhodnuto o uvolňování dosavadních opatření. Knihkupectví podle ředitele Albatrosu nemohou čekat na poslední vlnu, ale musí být součástí vlny první, jinak hrozí jejich nenávratný konec.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový