První reakce na situaci ohledně koronaviru směřovala k ochraně zdraví zaměstnanců Albatrosu.
„Od minulého týdne je naprostá většina z nich na home-office. Také jsme pro ně a jejich blízké zakoupili respirátory. Provozovatelům kamenných knihkupectví jsme nabídli odklad úhrady faktur o 30 dní. Autorům, překladatelům a dalším našim partnerům jsme zaslali ujištění, že budeme vůči nim i nadále plnit své závazky. A další sada opatření samozřejmě směřovala do chodu firmy – odsunuli jsme vydání 45 procent novinek plánovaných na duben a květen, zredukovali jsme marketingové a IT výdaje, pozastavili jsme některé rozvojové projekty," uvádí dále Kadlec.
„Pokud chcete nějakým způsobem podpořit nakladatele, nakupujte knihy přes internet přímo u nich – tak máte jistotu, že k nakladateli se vaše peníze dostanou celé a hned. A to je pro něj nyní zásadní. Čím dál více lidí si to nyní uvědomuje a na našem e-shopu nakupuje. Za to vděčíme i našim autorům, kteří k nákupu u nás směřují své fanoušky na sociálních sítích," konstatuje rovněž s tím, že jedinými většími odběrateli knih zůstaly e-shopy. Ty však tvoří jen okolo 20 procent celkových tržeb Albatrosu z maloobchodu, „o zbývajících 80 procent tedy každým dnem nenávratně přicházíme," přibližuje Kadlec.
Budoucnost knižního trhu je prý závislá na tom, aby k otevření knihkupectví došlo ihned poté, co bude rozhodnuto o uvolňování dosavadních opatření. Knihkupectví podle ředitele Albatrosu nemohou čekat na poslední vlnu, ale musí být součástí vlny první, jinak hrozí jejich nenávratný konec.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový