Letoun na úspěšné cestě po Africe potvrdil novou kapitolu pro tradičního českého výrobce

04.11.2024 17:12 | Monitoring

Z moravských Kunovic vyrazil v září letošního roku letoun L 410 na pozoruhodnou expedici po Africe, která si kladla za cíl představit tento legendární stroj novým zákazníkům a otevřít dveře na další trhy. Pod vedením společnosti Aircraft Industries a s podporou vlastníka, společnosti OMNIPOL, se český letoun vydal na téměř měsíční cestu kontinentem, kde jeho schopnosti a přednosti mohli obdivovat nejen zástupci afrických zemí, ale i široká odborná veřejnost.

Letoun na úspěšné cestě po Africe potvrdil novou kapitolu pro tradičního českého výrobce
Foto: archiv
Popisek: Český letoun L 410

„Afrika představuje velký potenciál pro letouny typu L 410, zejména díky jejich schopnosti operovat v náročných podmínkách,“ vysvětlila Alena Medová, předsedkyně představenstva Aircraft Industries. „Naše letadla mohou významně přispět k rozvoji letecké infrastruktury na kontinentu, a právě díky dlouhé marketingové cestě můžeme potenciálním partnerům na vlastní oči ukázat, jaké výhody L 410 přináší.“

23 172 km napříč Afrikou

Během této dlouhé cesty letoun L 410 urazil 23 172 km a strávil ve vzduchu více než 87 hodin, přičemž navštívil 21 afrických destinací. Mimo povinných technických zastávek letoun absolvoval také obchodní jednání s africkými představiteli a demonstrační lety. Významným okamžikem bylo i setkání s prezidentem Madagaskaru Andry Nirina Rajoelinou, který měl možnost si letoun prohlédnout osobně.

Vrcholem expedice byla účast L 410 na prestižním veletrhu Africa Aerospace and Defense Expo (AAD) 2024 poblíž Johannesburgu, kde se letoun stal středem zájmu tisíců návštěvníků z více než 30 zemí. „Chceme ukázat, že L 410 je nejen moderní a spolehlivý letoun, ale i ideální řešení pro specifické potřeby afrických zákazníků,“ zdůraznila Medová.

Výhody pro africké podmínky

L 410 během své cesty prokázal klíčové benefity – odolnost vůči náročným klimatickým podmínkám, schopnost vzlétat a přistávat na nezpevněných plochách, a především nízké provozní náklady. V Africe, kde infrastruktura v odlehlých oblastech často chybí, představuje jeho schopnost vzletu z krátkých a nezpevněných drah velkou výhodu. „Letoun L 410 je konstruován tak, aby zvládal náročné podmínky, jako jsou vysoké teploty a nezpevněné plochy,“ doplňuje Medová.

Letoun L 410 je přizpůsoben pro více účelů, což z něj dělá ideální volbu pro různé typy afrických provozů – od přepravy cestujících až po nákladní, zdravotnické či speciální vojenské mise. Novější verze NG se pyšní i modernizovanou konstrukcí a vylepšenou avionikou, což rozšiřuje její operační možnosti v extrémních podmínkách.

L 410: Symbol českého průmyslu

Expedice L 410 po Africe potvrzuje jeho potenciál jako silného exportního artiklu a zároveň ambasadora českého leteckého průmyslu. Od převzetí skupinou OMNIPOL si letoun rychle nachází cestu k novým zákazníkům a stává se symbolem šikovnosti českého inženýrství po celém světě.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Výborný

Ing. Jiří Strýček byl položen dotaz

Důchodová reforma

Jak vysvětlíte, že SPD je schopné s vládou jednat o důchodech a prý i nějaké jejich návrhy připouští, ale vy se s vládou nedomluvíte? Není problém u vás? A chápu správně, že pokud vyhrajete volby, tak celou reformu, kterou tato vláda schválí zrušíte? A máte za ni už náhradu? Protože když jste byli v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Diskuse obsahuje 6 příspěvků Vstoupit do diskuse Tisknout

Další články z rubriky

Ombudsman Křeček k případu Vladimíra Kapala: Dopis jsem dostal. Je třeba se zamyslet

4:40 Ombudsman Křeček k případu Vladimíra Kapala: Dopis jsem dostal. Je třeba se zamyslet

Veřejný ochránce práv Stanislav Křeček reaguje na případ šéfredaktora Svobodného rádia Vladimíra Kap…