Ve výsledku ale ministerstvo nemusí utratit ani korunu. "Neplatí se předem nějaký paušál, platí se až konkrétní případ," vysvětlil pro ČT 24 ministr obrany Martin Stropnický. "Ve srovnání s pořízením nějaké transportní letky mi to připadá jako poměrně rozumný nápad," pochvaloval si projektový manažer Transparency International Stanislav Beránek.
Pro přepravu českých vojáků do válečných oblastí mimo Evropu připadají v úvahu ruské Antonovy či Iljušiny nebo americký Globemaster. V současnosti si nejčastěji armáda si pronajímá ruské Antonovy, do nichž se vejde dvanáct dvacetistopých kontejnerů, osm tater 815 a šest pandurů.
Přeprava vojáků stojí ročně stovky milionů korun
Let tímto obřím Antonovem z Prahy do Kábulu a zpět vyjde na nemalé peníze, podle neoficiálních čísel až na 19 milionů korun. "Cena se odvíjí od vzdálenosti a přepravované hmotnosti. Nejvyšší položkou je cena paliva," poznamenal náčelník odboru vojenské dopravy Armády ČR Martin Štochl.
Přepravu vojáků do současných misí v Afghánistánu, Mali či na Sinajském poloostrově si armáda platí ze svého rozpočtu. V roce 2010 stála doprava vojáků a techniky do zahraničních misí a cvičení 269 milionů korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nem