Návrh poslance Bendla tak směřuje k jedinému, sjednotit povolovací procesy na celém území obce na jeden režim obdobně, jako je tomu například u změny rychlosti na 50 kilometrů v hodině. Snížená rychlost také začíná a končí u cedulí značících začátek a konec obce a stejně tak by to bylo u pravidel pro povolování staveb na území obce. K tomuto zcela logickému návrhu má však negativní stanovisko Ministerstvo dopravy.
Ústy ministra dopravy Dana Ťoka vznáší námitky, které zpochybňují návrh poslance Bendla například s tím, že když při dopravní nehodě někdo srazí označení začátku obce, tak prý nebude jasné, kde obec začíná a kde končí. Každý laik však ví, že když je to jasné nyní u změny rychlosti na 50 kilometrů v hodině, tak to bude jasné i u jednotného režimu povolování staveb. Zároveň také návrh poslance Bendla jako první jasně stanoví, že billboardy nemohou být umístěny ve vzdálenosti do 250 metrů od dálnice, a to bez jakýchkoliv výjimek, které jsou možné dnes. A to může být pravý důvod nesouhlasu ministra Dana Ťoka. Návrh Petra Bendla zakazující výjimku na billboardy u dálnic jde totiž přímo proti zájmům tzv. billboardové lobby.
Součástí této lobby je totiž i významná mediální americká firma A.C.E. Media Ventures, která je zároveň i největším provozovatelem billboardů právě u českých dálnic. Tato firma je i velmi činná v americké obchodní komoře, jejímž prezidentem byl dříve i ministr Ťok, proto se s A.C.E. Media Ventures právě přes komoru velmi dobře zná. Nejvíc alarmující je však fakt, že právě A.C.E. Media Ventures připravuje podle svých tvrzení jednu z největších arbitráží v historii České republiky právě kvůli billboardům u dálnic. A přestože je skutečnost o připravované arbitráži veřejně známou věcí, už známo není, že by se ministr Ťok, který je ze zákona za arbitráž odpovědný, snažil stamilionové až miliardové arbitráži nějakým způsobem předejít. Jeho nečinnost ve věci miliardové arbitráže s A. C. E. Media Ventures si tak lze stěží vysvětlit jinak, než že jej s A.C.E. Media pojí obchodní zájmy. Tyto zájmy tak opravdu mohou být skutečným důvodem ministrova nesouhlasu s návrhem poslance Bendla úplně zakázat billboardy u dálnic.
Vývoj kauzy budeme dále sledovat a zejména nás bude zajímat, jestli Česká republika opravdu zaplatí z peněz daňových poplatníků za arbitráž díky nečinnosti právě ministra Ťoka.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rp