„Kdybych to byl já, věděl bych co dělat,“ uvedl dnes Ťok k možnosti setrvání v úřadu. Možnost zrychlit výstavbu změnou zákona o liniových stavbách má v současnosti podle něj širokou podporu napříč parlamentními stranami. Existuje proto možnost změnit současný stav, kdy prospěšné liniové stavby může účinně blokovat každý, kdo má chuť, dodal.
Příkladem je dálnice D49, která má vysoutěženého zhotovitele, posudek stavby na životní prostředí, ale napodruhé už je stavební řízení napadáno kvůli výjimkám pro zvláště chráněné živočichy. „Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dva roky řešilo správné nakládání s křečkem polním, který se v místě plánované dálnice nachází. Po vyřešení problémů s křečkem přišly stížnosti na udělené výjimky pro dalších 17 chráněných živočichů, mimo jiné pro mravence, vlaštovky, rorýse nebo včelu obecnou,“ uvedl Ťok. Podle něj by vliv veřejnosti měl být omezený například jen na možnost vyjadřovat se k významným stavbám v rámci řízení na získání zeleného stanoviska EIA.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp