V železničním spojení existuje na trase do Lanžhotu a dále na Slovensko jediné slabé místo, kterým je most přes řeku Moravu. V současnosti se hledá technické řešení, jak most opravit, řekl ČTK mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský. Zbytek železničního spojení se Slovenskem byl na české straně nedávno modernizován.
Kromě přeshraničního spojení mají oba ministři jednat o návazném spojení Kúty - Bratislava - Štúrovo, které chce Slovensko modernizovat na rychlost do 200 kilometrů v hodině. Trasa, která je součástí spojení mezi Prahou, Bratislavou a Budapeští tak bude navazovat na české železniční spojení, které je stavěné na provozní rychlost do 160 kilometrů v hodině.
Dalšími body jednání jsou plánovaná napojení dalších přeshraničních komunikací, například dálnice D49 Hulín - Horní Lideč - státní hranice, na kterou naváže slovenská rychlostní silnice R6 ve směru na Púchov, a tématu studie proveditelnosti železničního spojení v úseku Hranice na Moravě - Horní Lideč.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam, čtk