Mlčím, mlčíš, mlčíme? V Praze se v tichosti chystá stamilionový obchod

29.09.2016 17:27 | Zprávy

EXKLUZIVNĚ Na začátku tohoto příběhu nebylo slovo, nýbrž světlo. Respektive veřejné osvětlení. A na něm reklamní nosiče, které se v jednu chvíli měly měnit, aby se posléze diskutovalo, jak možná vše zůstane při starém. ParlamentníListy.cz ovšem během pátraní po příčinách zjistily, že na pozadí diskusí o reklamních plochách české metropole bobtná jiný, mnohem zajímavější aspekt a byznys.

Mlčím, mlčíš, mlčíme? V Praze se v tichosti chystá stamilionový obchod
Foto: Hans Štembera
Popisek: Peníze, ilustrační foto

O tom, co se v Praze chystá ohledně pravidel reklamy na sloupech veřejného osvětlení, naše redakce informovala už na začátku srpna. V té souvislosti jsme rovněž přinesli náhled tisku číslo 22773, který se těmito faktory zabýval. Při jeho bližším prozkoumání je patrné, že Rada hlavního města Prahy ukládá náměstkyni primátorky Kolínské (SZ), aby informovala jednotlivé odbory a organizace, kterých se možné změny týkají. A tatáž Rada v čele s Adrianou Krnáčovou dále požaduje, aby se v rámci pracovní skupiny k regulaci reklamy našlo řešení. Potud fakta.

ParlamentníListy.cz následně získaly dopis, který 11. 8. letošního roku adresovalo hned sedm provozovatelů venkovní reklamy pražské primátorce. V textu například zmiňují, že „návrh výše zmíněných pravidel obsažených v tisku 22773 je zpracován naprosto neodborně, bez elementární znalosti problematiky a hlavně zcela netransparentně. Zejména se jedná o to, že pravidla připouští formáty a jejich umístění na lampách pouze takové, že jejich vzájemnou kombinaci v současné době splňuje pouze několik procent aktuálních nosičů". Mezi podepsanými jsou zástupci společností Eltodo, Bulldog reklama či Erflex. Podepsán je rovněž prezident Svazu provozovatelů venkovní reklamy Marek Pavlas.

Primátorka Krnáčová na dopis reagovala schůzkou, respektive pozvánkou "na setkání se stěžovateli ve věci regulace reklamy". Jednání se uskutečnilo 20. září v salonku primátorky a dostavily se na něj všechny strany. Jak ze soukromé sféry, tak i z magistrátu. Politici, úředníci, poradci i byznysmeni. A právě na tomto jednání, z něhož nelze najít oficiální výstup, měla padnout klíčová věta, kolem níž se celý problém točí. „Proč to řešíte, když od ledna 2017 budou lampy a světla spravovat v TCP a tím pádem i reklamy na nich," měla podle tří našich zdrojů konstatovat primátorka Krnáčová. Ona sama však autenticitu této věty odmítla v rozhovoru na konci článku.

Často skloňovaný tisk:

  • celý ke stažení ZDE

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tomáš A. Nový

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Zákon o podpoře bydlení

Je jasné, že bydlení je problém. Uznáváte ale, že jste jako ministr selhal, když jste nedokázal problém vyřešit? Jinak máte docela mé sympatie, ale v tomto směru jste to podle mě selhal a vnímám to jako větší problém než zákon o stavebním řízení, i když to spolu tak trochu souvisí.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ševčík Čechům: 560 miliard Kč ročně. Prosím, zabraňte tomu

11:43 Ševčík Čechům: 560 miliard Kč ročně. Prosím, zabraňte tomu

Máme tu zelené vymývání mozků a vládne nám nejhorší vláda v celé historii České republiky. Green Dea…