Za vlaky České dráhy platí zejména penězi získanými prostřednictvím dluhopisů. Nyní nastává období, kdy je třeba vyjednat nové obligace, s jejichž pomocí ČD v červenci splatí dřívější emisi v hodnotě osmi miliard korun.
Hned první otázka proto směřovala na to, jak jsou ČD s přípravami daleko. „Jsme celkem v bezpečné pozici. Co se týká financování dluhopisů, budeme muset využít překlenovací období,“ přiznal Petr Moos. „Co se týká nákupů vozidel, jednáme o finančních nástrojích, abychom na ně mohli získávat co nejlevnější úvěry,“ dodal pro LN.
V rozhovoru také připustil, že je možné, že České dráhy prodají některé dceřiné společnosti. I šéf drah Miroslav Kupec podle LN připustil, že padají úvahy o prodeji nákladní ČD Cargo.
„Rozhodně máme zájem o lepší synergii mezi mateřskou společností a Cargem. Abychom mohli sdílet lokomotivy nebo pracovní síly. Nemáme ještě stanovený formát, jak to udělat, hledáme ho spolu s ministerstvem dopravy,“ řekl Moos, který v následující odpovědi připustil, že nabídky na koupi ČD Carga již existují.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: B. Richterová a T. A. Nový