„Jako otec dvou náctiletých děvčat jsem extrémně znepokojen tímto typem reklamy, který ponižuje lidi, především ženy, a nutí je stydět se za svá těla. Je na čase tomu učinit přítrž,“ řekl Khan a dodal, že by se nikdo neměl cítit být pod tlakem kvůli nerealistickým očekáváním, pokud cestuje městskou hromadnou dopravou.
Jednou z kontroverzních reklam, kterých se Khanovo rozhodnutí týká, je i reklama na e-shop Protein World, která zobrazuje štíhlou dívku v bikinách s textem „Je vaše tělo připraveno na pláž?“ a odkazem na přípravky podporující hubnutí a náhražky stravy.
Khan chce, aby londýnský dopravní podnik (TfL) založil pracovní skupinu, která by měla kontrolovat reklamu v MHD.
Graeme Craig z TfL, který má reklamu v MHD na starosti, však uvedl, že to není tak jednoduché, jelikož se jejich reklamní prostředí liší od toho televizního, tištěného a elektronického. „Naši zákazníci prostě nemohou jednoduše vypnout či otočit list, pokud se jich reklama dotýká či je rozrušuje, a my máme povinnost, aby její verze odrážela toto unikátní prostředí,“ uvedl a dodal, že jeho cílem je podpořit „skvělou reklamu, která angažuje lidi a zlepšuje dopravní síť“.
TfL přitom představuje jednu z nejvýnosnějších reklamních ploch na světě, „s předpokládaným ziskem přes 1,5 miliardy liber v následujících osmi a půl letech“.
K cestujícím využívajícím londýnskou hromadnou dopravu se totiž dostane na 12 000 reklam ročně, s dosahem milionů lidí denně. Jen za období od dubna 2014 do března 2015 totiž využilo služeb TfL více než 4 miliardy lidí, ke kterým se tak reklama dostala.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: spa