Na h*vno. Únik od skučících Pirátů se obrátil proti nim i STANu

01.11.2021 10:04 | Ze sítí

Podle interní analýzy, kterou si zpracovali Piráti, je hnutí STAN podvedlo a cílenou reklamou voliče vyzývalo, aby kroužkovali. Analýza se opírá o fakt, že na cílenou reklamu vynaložili Starostové mnohem více peněz. Ovšem podle piráta Patricka Zandla byly kroužky až třetí důvod, proč Piráti pohořeli. Před nimi stojí zpackaná kampaň a nedůvěryhodné osobnosti. Piráti si prý za výsledek mohou sami. Zandl svou krátkou analýzu raději stáhl. Ale rýpance přišly i od jiných.

Na h*vno. Únik od skučících Pirátů se obrátil proti nim i STANu
Foto: Zuzana Koulová
Popisek: Ivan Bartoš s Vítem Rakušanem v Pardubicích

Dnes zveřejnil server Neovlivní závěry interní analýzy Pirátů, jež měla za úkol zjistit, jak moc volební debakl Pirátů ovlivnil jejich koaliční partner. Dle analýzy STAN porušoval koaliční dohodu, kterou strany uzavřely, a to opakovaně. „Kandidáti Pirátů nebyli ze strany STAN, který měl v gesci mikrotargeting, podporováni. STAN cíleně podporoval pouze své kandidáty, ze kterých se polovina dostala do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR. Na podporu mikrotargetingu STAN byla vynaložena více než 2krát vyšší částka než na Piráty. Piráti přitom vložili do kampaně 2/3 finančních prostředků,“ stojí dle serveru Neovlivní.cz v analýze. Mikrotargeting je forma kampaně zacílená na určité segmenty populace, v kostce by se dalo říci, že se konkrétní poselství dostane právě k těm, na které je zacíleno.

„Ze 158 kandidátů STAN bylo podporováno formou podporujících postů pouze 52 kandidátů, většinou z čela kandidátky. 68 % vynaložených prostředků na mikrotargeting bylo směrováno ke kandidátům, kteří nakonec získali mandát. Z 33 nových poslanců STAN jich bylo podporováno 26. V tištěném a on-line médiu byly realizovány PR osobní články kandidátů STAN bez vědomí krajského volebního štábu jednotlivých krajů. Tím došlo k porušení pravidel osobnostní kampaně. Z 23 inzerovaných kandidátů STAN (kombinace on-line/off-line) se 21 dostalo do Sněmovny,“ uvádějí pirátští analytici.

Jak známo, Pirátům se stalo osudné kroužkování. I to je v analýze zmíněno: „Minimálně v devíti případech vyzvali ke kroužkování přímo kandidáti STAN. Senátorský klub STAN a jeho konkrétní členové samostatně opakovaně podporovali formou videí nebo FB statusů kroužkování kandidátů STAN. V den voleb vyzval ke kroužkování své asistentky předseda STAN ve sponzorovaném příspěvku. Tato asistentka byla na 12. místě kandidátky, tedy na nevolitelném místě. Následně získala mandát poslankyně.“ Zmíněnou asistentkou je poslankyně Barbora Urbanová.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: kas

Mgr. Vladimíra Ludková byl položen dotaz

Jak byste definovala dezinformace?

Jak a kdo by podle vás měl posuzovat, co je a co není pravda? A co když se pravda ukáže vlivem času, což se dost často stává? Víte já bych od ODS čekal, že budete bojovat spíš za svobodu slova a ne dělat pravý opak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

10 tisíc, nebo 30 tisíc měsíčně? To je jedno. Neruda brání Fialu

21:35 10 tisíc, nebo 30 tisíc měsíčně? To je jedno. Neruda brání Fialu

Spor na sociálních sítích mezi publicistkou Apolenou Rychlíkovou a právníkem Robertem Nerudou vyvola…