Na rozhodování v kauze H-System má velký vliv největší věřitel, firma Gomanold. Padlo i jméno za ní stojící

28.07.2018 8:33 | Zprávy

Na rozhodování ve věci zkrachovalého H-Systemu, jenž v Horoměřicích u Prahy sliboval vybudovat levné byty a rodinné domy, nebude mít tolik vliv tisíc jeho bývalých a postižených klientů, ani správce konkurzní podstaty. Podstatný vliv má největší věřitel, jímž je podle zjištění Lidových novin firma Gomanold.

Na rozhodování v kauze H-System má velký vliv největší věřitel, firma Gomanold. Padlo i jméno za ní stojící
Foto: Archiv
Popisek: peníze, ilustrační foto

O firmě Gomanold nelze z veřejných zdrojů získat příliš informací. Přes kyperskou Gomanold Trading ji podle zjištění LN ovládá podnikatel Marek Galvas. Muž, který prý figuruje v orgánech sedmnácti firem, včetně postu šéfa dozorčí rady firmy J&T Credit Investments. Jeho propojení se skupinou J&T funguje roky. Před pěti lety s její pomocí financoval nákup zkrachovalé kopřivnické Tatry, kterou obratem získal miliardář Jaroslav Strnad.

Pohledávka za 1,3 miliardy korun, která patřila Komerční bance, nakonec doputovala za nezjištěnou cenu přes Konsolidační banku ke Galvasovi. A protože suma všech pohledávek tvoří necelé dvě miliardy, je dnes podnikatelova firma Gomanold největším věřitelem H-Systemu.

Galvasův zástupce – právník Petr Pavel – řídí pětičlenný věřitelský výbor. Podle vyjádření konkurzního správce Josefa Monsporta však neznamená, že když má Gomanold největší pohledávku, má i největší vliv ve výboru. „Každý člen má jeden hlas, mají společný zájem a ve většině rozhodování panuje shoda,“ upřesnil.

Jiná je však situace při schůzích věřitelů, které svolávají jen v ojedinělých případech, ale při nich výše pohledávky rozhoduje. Jako druhý největší věřitel zkrachovalého H-Systemu je pak družstvo Svatopluk, které zastupuje na 650 členů. „Vzhledem k tomu, že sdružujeme pohledávky našich členů, bývalých klientů H-Systemu, uplatňujeme celkovou pohledávku ve výši zhruba půl miliardy korun,“ sdělil Ivan Král ze SBD Svatopluk.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: nab

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Stát bude splácet 30 miliard, ale má dálnici. Jenže mu nepatří

18:24 Stát bude splácet 30 miliard, ale má dálnici. Jenže mu nepatří

Kolik bude daňové poplatníky stát první soukromníkem provozovaná dálnice, když prvotní investice byl…