Český statistický úřad sice před pár dny pustil do éteru náznaky ekonomického oživení, na severu se ovšem předčasně nejásá. „Česká ekonomika neroste,“ říká prozaicky šéf mostecké hospodářské komory Rudolf Jung a zároveň člen představenstva celorepublikové komory a podnikatel v oblastech inženýringu. Souhlasí s tím, že hlavním hráčem je ministerstvo školství a že dobrým vzorem je například v Německu zažitá praxe, kdy spolupracuje podnikatelská sféra s učni. „I na tomto zdánlivě banálním případě je možné vidět, jakou katastrofální politiku vedla naše politická sféra v uplynulém období v oblasti školství. Já říkám, že spadlo do ´školnictví´, a to prakticky na všech úrovních,“ komentuje současné školství.
Ministerští pracovníci se oproti tomu domnívají, že na spolupráci škol a zaměstnavatelů při zajišťování praktického vyučování je kladen velký důraz. Navíc se příští rok předpokládá vyhlášení rozvojového programu na podporu víceoborových tříd ve středních školách, a to v oborech odborného vzdělávání. Zejména v těch, které poskytují vzdělání s výučním listem a v takzvaných jedinečných oborech. „Problematika výběru těchto oborů, které bude možné vyučovat v počtu 2 – 3 oborů v jedné třídě, a jedinečných oborů, bude předmětem jednání příslušných odborných útvarů ministerstva se zástupci všech krajů,“ doplnila Jana Holíková z ministerstva. K tomu by mělo dojít nejpozději letos v říjnu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lucie Bartoš