Co považujete v době stále rychlejšího rozvoje technologií, a s tím souvisejícím obrovským nárůstem konkurence v mediálním prostředí, za stěžejní úlohu České televize a jak ji v končícím roce zvládla?
Česká televize by nehledě na měnící se podmínky měla plnit úkoly, které jí jako veřejnoprávnímu médiu ukládá za povinnost zákon o České televizi. A rok 2016 byl rokem, v jehož průběhu se podle mého názoru České televizi podařilo tyto povinnosti splnit.
Vzhledem k tomu, že na provoz veřejnoprávní televize přispíváme každý 135 korunami koncesionářského poplatku měsíčně, je ČT pod větším drobnohledem než kterékoli jiné médium. Kritika směřuje především na zpravodajství. Vnímáte ho jako objektivní, nebo byste dal za pravdu těm, co jí vyčítají preferování jednoho pohledu na svět, aktivismus redaktorů, zvaní stále stejných hostů do publicistických pořadů a podobně?
Zpravodajství České televize považuji za profesionálně zvládnuté. Ve srovnání s některými zahraničními – evropskými – veřejnoprávními televizemi a současně s přihlédnutím k podmínkám, ve kterých odvádějí členové zpravodajských redakcí ČT svou práci, k ní nemám zásadní výhrady.
Ředitel České televize Petr Dvořák nedávno varoval, že pokud nestoupnou koncesionářské poplatky, bude Česká televize muset razantně omezovat vlastní tvorbu. Když zůstaneme u druhé poloviny toho jeho vyjádření, co z vlastní tvorby ČT vás v končícím roce zaujalo?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník