Nejslavnější křeček v Evropě. Stavíme pomalu. Na fóru o dopravě se ale ujišťovalo, že změna zákonů už je na cestě

09.04.2018 19:59 | Zprávy

REPORTÁŽ „Změňme legislativu, abychom dokázali rychleji vykupovat pozemky a abychom se dokázali ve správním řízení vypořádat s různými ekologickými nástrahami, které nás trápí ve všech fázích stavební přípravy,“ uvedl Libor Lukáš, předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě, před novináři na sedmém ročníku Moravského dopravního fóra. Na místo setkání do Clarion Congress Hotelu v Olomouci přijel i předseda Poslanecké sněmovny Radek Vondráček, který se pozastavil nad blokováním stavebních prací v regionu: „Žijeme v právním státě, respektujme činnost soudů, ale asi jediná cesta, jak to můžeme změnit, je změnit právní řád České republiky,“ uvedl na fóru.

Nejslavnější křeček v Evropě. Stavíme pomalu. Na fóru o dopravě se ale ujišťovalo, že změna zákonů už je na cestě
Foto: Daniela Černá
Popisek: Libor Lukáš, předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě na sedmém ročníku Moravského dopravního fóra v Clarion Congress Hotelu v Olomouci

S formátem konference přišlo pořádající Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury proto, aby dostalo téma dopravy větší váhu. „Naše sdružení se snaží být moderátorem a článkem podpory strategických investic v oblasti dopravní infrastruktury v České republice,“ uvedl na začátek před novináři předseda Libor Lukáš. „Už jsme byli zoufalí. Občané, kterým jezdí kamiony pod okny uvnitř aglomerací, jsou v nevýhodě proti křiklounům, kteří říkají: tam je křeček, tam je nějaká rostlinka,“ poznamenal. Připomenul petici, kterou před pár dny předal do rukou premiéra Andreje Babiše při jeho návštěvě kraje. Teď už má přes patnáct tisíc podpisů a stále přibývají další. Petiční iniciativa, kterou už se zabývají i senátoři, má apelovat na zákonodárce ve věci dostavby dálnice D49 a D55, které procházejí střední a jihovýchodní Moravou. Konkrétně jde o petici za dostavbu dálnice D49 Hulín–Fryšták–Vizovice–hranice ČR/SR a dálnice D55 Otrokovice–Staré Město–Břeclav. „Příprava projektů D49 a D55 trvá již bezmála 15 let. V současné době je však v případě D49 příprava projektu přerušena, a to kvůli křečkovi polnímu. Paradoxem však je, že se na této stavbě podle odborníků v současnosti tento živočich vůbec nevyskytuje,“ říká Lukáš.

A v kritice současné situace dál pokračoval: „Stavíme pomalu, připravujeme pomalu, změňme legislativu, abychom dokázali rychleji vykupovat pozemky a abychom se dokázali ve správním řízení vypořádat s různými ekologickými nástrahami, které nás trápí ve všech fázích stavební přípravy.“

Doprava? To měli jako prioritu všichni

Na fórum přijel také předseda Poslanecké sněmovny Radek Vondráček. Také jemu organizátoři fóra předají už zmiňovanou petici. „Při neexistenci koalice se těžce předvídá, jak může skončit hlasování. Ale budování dopravní infrastruktury měly, zvlášť u nás ve Zlínském kraji, jako prioritu všechny politické strany. Všechny debaty, které jsme vedli, měly jednoznačný závěr, že budeme podporovat změnu legislativy, aby bylo možné stavět prioritní liniové stavby. I bez toho, abychom měli vytvořenou nějakou koalici, jsem optimista, co se týká hlasování, že se podaří přijmout normu,“ uvedl Vondráček. V souvislosti s problémy kvůli protestům ekologů poznamenal: „Je to nejslavnější křeček v Evropě.“ Sám změny v legislativě podporuje: „Žijeme v právním státě, respektujme činnost soudů, ale asi jediná cesta, jak to můžeme změnit, je změnit právní řád České republiky.“  

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: .



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Keller: Jak topkař Niedermayer vyrobil dezinformaci o trumpismu

4:44 Keller: Jak topkař Niedermayer vyrobil dezinformaci o trumpismu

NEKOREKTNĚ S KELLEREM Jak se vyrábí dezinformace. Tak pojmenoval aktuální z řady komentářů pro Parl…