V německém Gerlingenu před sídlem společnosti Bosch protestovalo podle odborářů na 25 tisíc lidí. Protestovali proti chystaným úsporám ve firmě, které s sebou ponesou i propouštění zaměstnanců. Tisíců zaměstnanců. Ředitel Stefan Grosch vyjádřil „pochopení, že naši zaměstnanci mají obavy o svou práci“. Není však možné obejít „nezbytné rušení pracovních míst“. Velké úkoly lze podle něj splnit pouze společnými silami.
Nová data evropského sdružení dodavatelů Clepa podle Die Welt ukazují, že společnosti přesouvají investice do zahraničí – a zároveň omezují pracovní místa v EU.
Společnosti z jiných regionů světa také omezily své investice v Evropě. „Rostoucí ztráty pracovních míst a klesající přímé zahraniční investice jsou jasnými varovnými signály pro budoucnost automobilového průmyslu,“ říká generální tajemník Clepa Benjamin Krieger. Vyzývá k „průmyslové dohodě“ pro Evropu na podporu ekonomiky.
Šéf automobilky Renault Luca de Meo vyzval k „nové dohodě mezi veřejným a soukromým sektorem“ v Evropě. Navrhuje deset projektů „s mezistátní a meziodvětvovou účastí všech veřejných a soukromých aktérů“. Dovolává se tady modelu, jehož bylo využito i při záchraně společnosti Airbus. Požadoval také vládní podporu pro obnovu vozového parku, rozvoj dobíjecí sítě a bonusy pro malé elektromobily.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Miloš Polák
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.