“Nerozumím tomu, proč bychom měli od konce příštího roku navýšit počet kilometrů, které mají na základě „objednávky“ hejtmanství vlaky najezdit, a to ze současných 3,5 milionů kilometrů na 4,9 milionů kilometrů. To chce vedení kraje vozit ve vlacích vzduch?” ptá se Dvouletý s poukazem na záměr vedení krajského úřadu.
Nerozumí tomu, proč je údajně potřeba o 38 % navyšovat kapacitu vlakových spojů, když jsou výrazně dražší než autobusy. “Proč kvůli tomu má kraj za pět let více jak miliardu a na úkor vlakových spojů osekat peníze na investice, ale třeba také sport a kulturu?” nechápe.
“A hlavně, jak chce hejtmanství v budoucnosti ukočírovat krajský rozpočet, když chce stavit za 8 miliard novou nemocnici, a přitom bezhlavě navyšuje o stovky milionů korun právě např. krajskou spoluúčast na zajištění veřejné dopravy, ale také přidává miliony na krajské organizace, jako např. Koordinátora veřejné dopravy (navýšena dotace pro příští rok o 2,4 mil. Kč) nebo Filharmonii Bohuslava Martinů (navýšena dotace pro příští rok o 2,6 mil. Kč)?” pokračuje zastupitel za Stranu soukromníků ČR.
Podle svých slov uvítal, že hejtman Jiří Čunek stáhl tento bod z prosincového zasedání zastupitelstva Zlínského kraje a nechal materiál dopracovat či přepracovat. “V lednu se k němu sejdeme na mimořádném zasedání zastupitelstva,” dodává Michal Dvouletý.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka