O výběru elektronického mýta po roce 2016 je zřejmě jasno. Zde je vysvětlení

04.02.2016 20:40 | Zprávy

Po dlouhých měsících dohadů a spekulací je o budoucnosti mýta u nás po roce 2016 zřejmě definitivně rozhodnuto. Ministerstvo dopravy poslalo do meziresortního připomínkového řízení aktualizovaný harmonogram přípravy výběru elektronického mýta po skončení letošního roku.

O výběru elektronického mýta po roce 2016 je zřejmě jasno. Zde je vysvětlení
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice, ilustrační foto

Z materiálu, kterým se má 17. února zabývat vláda, vypadla proti předchozí verzi zmínka o krátké soutěži na tříletý provoz mýtných bran. Soutěž, kterou úřad nestihl vypsat, proto ministerstvo navrhuje nahradit maximálně tříletým prodloužením smlouvy s nynějším provozovatelem, společností Kapsch, bez výběrového řízení.

Současný desetiletý kontrakt s touto firmou na konci roku vyprší, pokud do této doby nebude správce systému známý, může stát na ušlém mýtu přijít o stovky milionů korun každý měsíc. Následnou soutěž, jejíž vítěz má nynějšího dodavatele nahradit po roce 2019, chce ministerstvo zahájit v roce 2018.

Zatímco zakázku na výběr mýtného do konce roku 2019 má podle materiálu získat Kapch, plánuje ministerstvo v tomto období pracovat na novém výběrovém řízení na další provoz systému. Začátek soutěže v podobě vydání předběžných informací ve věstníku zakázek předpokládá úřad v lednu 2018 s tím, že smlouvu s vítězem tendru chce podepsat v lednu 2019. Na spuštění vlastního systému pak má mít tento provozovatel téměř rok času.

Zároveň ministerstvo předpokládá, že do konce roku 2017 bude v Česku zaveden plně funkční systém takzvané elektronické mýtné služby EETS. Ten by umožnil kamionům projíždět celou Evropou s jedinou elektronickou palubní jednotkou (OBU) schopnou komunikovat se všemi lokálními mýtnými systémy. Nyní potřebují kamiony zpravidla pro každý mýtný systém jinou mýtnou krabičku.

Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy. Za necelých devět let provozu se na mýtném vybralo téměř 67 miliard korun.

Na stránkách Hospodářské komory byly uveřejněny dokumenty, které ministerstvo dopravy připravilo pro vládu a pro mezirezortní připomínkové řízení. Některé z nich vybíráme.

  • Více z uvedeného materiálu ZDE

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pas

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Inkvizitor Řezníček.“ Babiš rozpoutal ve Sněmovně bouři. Koncesionáři pohoršeni výstupem ČT

14:45 „Inkvizitor Řezníček.“ Babiš rozpoutal ve Sněmovně bouři. Koncesionáři pohoršeni výstupem ČT

Poslanecká sněmovna v pátek chvílemi připomínala sopku před výbuchem. Šéf hnutí ANO Andrej Babiš hod…