„Kauz už je tolik, že je těžké se v nich zorientovat: úplatky, předražený e-shop, nestaví se dálnice, chybí ministr... O mimořádné situaci chceme jednat ve Sněmovně, proto příští týden na schůzi navrhneme mimořádný bod. Chceme vládě ukázat, jak situaci řešit, když si sama neví rady. Chceme ukončit tento nouzový stav a konečně donutit vládu jednat," uvedl Fiala.
Podle Stanjury se v letech ekonomického růstu investuje do dopravní infrastruktury méně nebo stejně jako v době hospodářské krize, nedaří se dokončit opravu dálnice D1, propojit druhou dálnicí Moravu s Čechami nebo dokončit obchvat kolem Prahy. Ministerstvo podle něj také ruší jedno výběrové řízení za druhým, protože je neumí vypsat. „Bohužel korupční aféra exministra úplně zastiňuje sedmým rokem trvající neschopnost hnutí ANO v resortu dopravy, která má naprosto zásadní dopad na každého z nás," dodal Stanjura.
V čele resortu dopravy skončil v lednu Vladimír Kremlík (za ANO) poté, co podle premiéra Andreje Babiše (ANO) manažerský nezvládl situaci kolem zakázky na informační systém k dálničním známkám. Kremlíkovým nástupcem se stal vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček (za ANO), který oba resorty vede současně. Nový ministr problémovou zakázku zrušil.
Kremlík pak v minulých dnech serveru SeznamZprávy řekl, že mu byl v době, kdy byl ještě ministrem, nabídnut úplatek 1,5 milionu korun za ovlivnění zakázky na supervizora mýtného systému. V úterý kvůli tomu podal trestní oznámení. Zakázku na auditora mezitím Havlíček také zrušil.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk