Think-tank ve svém přehledu zmiňuje Gruzii, v jejímž informačním prostoru prý začíná být kremelská přítomnost více sofistikovaná. Vedle médií, jakožto hlavního nástroje ruské propagandy, začíná být aktivní i řada neziskových organizací a duchovenstvo. Svědčí o tom prý průzkumy veřejného mínění, v nichž roste počet lidí, kteří si myslí, že EU ohrožuje tradiční gruzínské hodnoty.
Na Ukrajině se s ruskou dezinformační kampaní snaží „bojovat“, nicméně některá ukrajinská média prý používají podobné praktiky jako ta pod kontrolou Kremlu. Odpověď Ukrajiny na ruskou dezinformační kampaň je tak dle Evropských hodnot rozpačitá.
Podobně rozpačitě si počíná dle think-tanku i Evropská unie, která se prý nechce zapojit do ruské informační války, a proto založila malou pracovní skupinu, která ale disponuje omezenými kapacitami, rozpočtem i mandátem. „Stratcom se komunikačně zaměřil především na svůj twitterový účet s 5872 uživateli, kteří jej sledují, to se však zdaleka nemůže vyrovnat kremelským médiím, a to i s ohledem na nízkou popularitu Twitteru u ruskojazyčného obyvatelstva,“ míní Evropské hodnoty.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Ukrajina (válka na Ukrajině)
Zprávy z bojiště jsou v reálném čase těžko ověřitelné, ať již pocházejí z jakékoliv strany konfliktu. Obě válčící strany z pochopitelných důvodů mohou vypouštět zcela, nebo částečně nepravdivé (zavádějící) informace.
Redakční obsah PL pojednávající o tomto konfliktu naleznete na této stránce.
autor: luš