Konkrétní problémy podle ombudsmanky Anny Šabatové většinou nejsou důsledkem zlé vůle a úmyslu, ale spíše stereotypů, přetížení personálu a materiálních či systémových nedostatků. „Jsou to většinou systémové věci, které vyplývají například z nedostatku peněz v rozpočtu. Já jsem však přesvědčená, že ve společnosti je dostatek zdrojů, a je otázkou humánnosti naší společnosti, jak tyto prostředky distribuuje," uvedla Šabatová.
Neodbornost a nedostatečný personál
Ve čtyřech případech se Kancelář veřejného ochránce práv obrátila na orgány, které mohou zahájit řízení o správním deliktu. Všechna zařízení však prý reagují pozitivně a mají snahu chyby napravit. Opakovaně navštívili pracovníci kanceláře také jedno neregistrované zařízení, u něhož existuje podezření, že neoprávněně poskytuje sociální služby pro klienty trpící demencí.
Častým problémem v registrovaných zařízeních je neodbornost v péči o seniory s demencí, kteří mají specifické potřeby, počínaje přehledným uspořádáním prostoru, přes kvalitní stravu až k přiměřené medikaci. Souvisejícím problémem je nedostatečné personální zabezpečení. V jednom z kontrolovaných zařízení měl jeden pracovník v přímé péči na starosti 20 klientů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: lze, čtk