Opozice kritizuje Prahu. Lítačka není o moc levnější než opencard

08.09.2016 16:39 | Zprávy

Náklady na provoz nové karty na městskou hromadnou dopravu s názvem Lítačka nejsou výrazně nižší než náklady, které Praha platila za provoz kritizované karty opencard. ČTK to řekli zastupitelé opoziční ODS, TOP 09 a pirátů, které si dnes kvůli Lítačce primátorka Adriana Krnáčová (ANO) pozvala na schůzku. Lítačka postupně nahrazuje dosluhující opencard, která město vyšla na 1,75 miliardy korun. Kvůli opencard dnes padly podmíněné tresty u soudu.

Opozice kritizuje Prahu. Lítačka není o moc levnější než opencard
Foto: Hans Štembera
Popisek: Primátorka Prahy Adriana Krnáčová s Lítačkou

Konkrétní údaje o nákladech na vývoj a pilotní provoz Lítačky primátorka novinářům sdělí na tiskové konferenci v 16:00. Český rozhlas už dopoledne citoval analýzu, podle které Praha za pořízení karty zaplatila 8,2 milionu korun, měsíční provoz vychází na 4,4 milionu.

"Cena za vývoj je pochopitelně nižší než u opencard. Ale srovnávat ceny za vývoj softwaru před deseti lety a dnes je naprosto nefér. Vývoj v této oblasti je ten nejrychlejší a sráží ceny razantně dolů. Pro mě je zásadní to, že měsíční náklady jsou v podstatě totožné jako u opencard a žádnou úsporu nepřinesou," řekl ČTK předseda pražské ODS Filip Humplík. Podle něj zelená kartička pouze nahradila červenou. "Slibovaná mobilní aplikace nikde. Možné využití pouze v MHD," doplnil. Podobného názoru je i předseda klubu pirátů Jakub Michálek. "Náklady se podařilo snížit jen o dvanáct procent, ale podle magistrátu je lze dále snižovat. Chceme, aby to radě uložilo zastupitelstvo," sdělil Michálek ČTK.

Předseda klubu zastupitelů za TOP 09 Václav Novotný, kterého dnes soud v kauze opencard nepravomocně zprostil viny, upozorňuje i na další okolnosti týkající se Lítačky. Podezření podle něj budí způsob, jakým byla Lítačka pořízena. Vedení města totiž bez otevřené veřejné soutěže vybralo jako dodavatele firmu XT-Card. "Nová karta Lítačka je projektem silné vlivové skupiny uvnitř hnutí ANO," tvrdí Novotný v dopise, který rozeslal zastupitelům.

Soud dnes v kauze opencard uložil bývalému primátorovi Bohuslavu Svobodovi (ODS) podmíněný trest 2,5 roku, další exprimátor Tomáš Hudeček (dříve TOP 09) dostal dvouletou podmínku stejně jako někdejší radní pro dopravu Josef Nosek. Nejpřísnější potrestání - tříletou podmínku - si podle pražského městského soudu zaslouží bývalá radní pro IT Eva Vorlíčková a šéf magistrátního IT odboru Jan Teska. Deset z 15 obviněných včetně tří současných pražských zastupitelů soud zprostil viny. Verdikt není pravomocný, všichni odsouzení se okamžitě odvolali.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: spa

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Hrůza, děs a běs!“ Vánoce při pečení cukroví zhořkly. Stačil pohled na cenovky

4:44 „Hrůza, děs a běs!“ Vánoce při pečení cukroví zhořkly. Stačil pohled na cenovky

„Hrůza, děs a běs!“ Tak hodnotí ceny surovin na vánoční pečení důchodkyně Vlasta Šindelířová z Jind…