Uzavírka Barrandovského mostu nebude úplná, půjde jen o částečné uzavírky a snížení počtu jízdních pruhů – i to ale s dopravou značně zamává a vytvoří kolony. „Musím přiznat, že je to velké pražské téma, velké téma plynulosti dopravy v hlavním městě. Jako BESIP nás primárně zajímá zdraví a životy na silnicích. Plynulost dopravy má samozřejmě vliv na řidiče i na tu bezpečnost,“ upozorňuje Neřold.
Jak dobře je oprava mostu naplánovaná a koordinovaná? „Systém objízdných tras a toho, jak v Praze bude po čas oprav Barrandovského mostu, je v kompetenci Magistrátu hlavního města Prahy. Je tam úzká součinnost s Ředitelstvím silnic a dálnic, samozřejmě je informováno i Ministerstvo dopravy, které vychází vstříc posílením vlakových spojů, otevřely se sjezdy, které nejsou běžně používány. Myslím, že se udělalo, co se udělat mohlo,“ míní Neřold.
„Samozřejmě k tomu celku je třeba říct, že je to nejvytíženější dopravní tepna v zemi. Čili tam neexistuje ideální řešení. Je zcela logické, že když k opravě dochází, že to způsobí komplikace a tím i, řekněme, větší rizika na bezpečnost,“ očekává Neřold.
Řidiče proto vyzývá k obezřetnosti, aby prostředí v rizikových místech bylo bezpečné. „Je to věc ohleduplného chování nás všech, samozřejmě je to i věc dohledu a dobré komunikace také ze strany města,“ doplnil.
Při opravě pražského Barrandovského mostu bude pro řidiče nejnáročnějších prvních deset dnů na Strakonické ulici. Kvůli bourání nájezdové rampy bude u mostu provoz zúžen do jednoho jízdního pruhu. Plynulost dopravy na mostě by tím ale ohrožena být neměla, řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha sobě).
Oprava začne v sobotu, kdy silničáři vyznačí dopravní omezení. Těžká technika přijede na místo v neděli a samotná oprava začne v pondělí.
Opravy jsou rozděleny do několika let. Letos potrvají 110 dní a vyjdou na 594,5 milionu Kč. Most z roku 1983 je součástí městského okruhu a denně jej přejede na 140.000 aut. Dosud nebyl opravován.
Řidiče proto vyzval, aby používali dopravní aplikace s aktuálními informacemi o dopravě. „Podle studií chování řidičů je vždycky těch prvních 14 dní nejhorších, než si zvyknou na aktuální dopravní opatření a naučí se v tom jezdit. Proto očekáváme v prvních 14 dnech situaci zhoršenou,“ poznamenal Scheinherr.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.